Bokparadiset

Inte min kopp av te...

Kategori: Humor

 Utläst i Augusti. 

Titel: Men vi knullar ju ändå inte
Författare: Ann söderlund
Förlag: Ponto pocket
Utgivningsår: 2011
Språk: Svenska

Från Bokus: Men vi knullar ju ändå inte är hejdlöst rolig läsning. Med hög igenkänning och fingret mitt i kärlekssamtiden har Ann Söderlund skrivit en rasande skojig, beroendeframkallande och smart bok om den svåra konsten att leva tillsammans. Här funderar hon kring de lite mindre frågorna i livet men även över vad som är nästa steg. Hur gör man för att få livspusslet att gå ihop och hur hittar man gnistan som gör att man kan fortsätta lite till? Frågorna är många och här vrider och vänder Ann Söderlund på dem för att hitta svaren. Om det finns några. 
Jag gillar inte böcker som är skrivna på detta sättet. Ungefär som ett längre blogginlägg. De olika kapitlena har ingenting att göra med varanndra. Det blir så osammanhängande för mig och då kan jag inte sträckläsa boken vilket jag annars gärna gör. Kanske är mer en bok att läsa på kortare bussresor? Noveller är en annan sak eftersom de är längre, men när det är mellan 2-6 sidor långa kapitel funkar det inte för mig. Tyvärr.

Men det är absolut inte så att det är dåligt skrivit, utan många av texterna var roliga. Något som höjer är såklart bilderna i början på varje kapitel. Dock tror jag lite mer vuxna uppskattar den här.
 
Det tog ungefär en och en halv månad för mig att läsa ut denna (den är 208sid lång) så det har verkligen varit kämpigt. Nej, det här är inte min kopp av te. 
 
Härligt författarfoto är det i alla fall! 

Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 208 sid
Första meningen: "Rrrrrrr..." Snablars!
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: