Bokparadiset

Vampyrerna i Morganville

Kategori: vampyrer


Titel: Glashuset eg.
Författare: Rachel Caine
Utgivningsår: 2012 på Fenixbok. (2011 på Styxx fantasy) 
Förlag: Fenixbok
Serie: Vampyrerna i Morganville
Språk: Svenska

Från AdlibrisNär smarta sextonåringen Claire Danvers kommer till Morganville för att studera tror hon att hennes största problem är de elaka tjejerna i studenthemmet. Men det visar sig snart att det finns mycket värre ­saker att frukta i Morganville. Staden är sedan länge ett högsäte för vampyrer och det är de som är den verkliga makten bakom allt som sker i området. Den som inte har en vampyrs beskydd är ett vandrande mellan­mål och ingen lyfter på ögonbrynet om några av collegets studenter "försvinner".

Jag hade inte så höga förväntningar på denna boken. Oftast gör det verkligen boken bättre. Alltså jag blev verkligen chokad hur bra och hur mycket jag tyckte om den! Något som jag verkligen gillar är ju att det är old-school vampyrer. Delvis de är onda, suger blod, visar sig inte i dagsljus alltså inget man blir kär i. Nu förtiden är vampyrerna alltid så moderna av sig. 

Något som verkligen fick mig att skratta högt i boken bra när Claire skulle laga tacos och hon behöver recept till det, man bara va? Något som jag absolut inte kommer glömma! 

Boken slutar med en så stor cliffhanger så jag nästan fick panik, många vet jag ogillar när böcker slutar så men för mig gör det inget alls. Förutom att jag vill bara slänga mig över nästa bok och så kanske man inte har fortsättningen, om nu.
 
Jag måste läsa fortsättningen nunuNUUU! 

Tack Fenixbok för rec-exet! 


Bokvideo från styxx förlag.

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 312
Första meningen: Samma dag som Claire flyttade till Glashuset stal någon hennes tvätt.
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: