Bokparadiset

Berättelser från Engelfors

Kategori: Comics och Graphic novel

 Utläst 130406

Titel:
Berättelser från Engelfors
Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Tecknare: Kim W. Andersson & Karl Johnsson & Lina Neidenstam
Serie: Engelfors 2.5
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2013

Något som jag tycker är roligt är hur olika tecknarna ser på karaktärerna. Även väldigt lyxigt att allt är i färg. Blir ju så mycket roligare att titta på!

Efter jag hade läst albumet så såg jag vilka tecknare som hade tecknat vilka och då konstaterade jag att Lina Neidenstam var favoriten. Så får kanske läsa något mer hon har gjort.

Favorit berättelserna var "De älskande" och "Frestelse". 

Enda negativa var att det skulle varit längre, jag vill ju ha MER av Engelfors. Kan knappt bärga mig till Nycklen kommer ut. Något som jag dock märkte var hur mycket jag hade glömt av. :( Kanske kan man ge sig på en omläsning nu mot sommaren? 

Frågan är nu om denna ska stå med cirklen och eld eller de andra seriealbumen i hyllan.. 

Tack Rabén och Sjögren för rec-exet! 

Antal sidor: 112 sidor
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Här kommer ISBN numren till Fever och Sever som du bad om :)

    Fever: 978-0-00-745779-3
    Sever: 978-0-00-748351-8

    2013-04-08 | 16:33:43
  • Lena säger:

    Oj, hamnade som anonym fastän jag fyllt i namn och det haha.

    Svar: Konstigt!
    Men tusen tack!!! :D
    BokParadiset

    2013-04-08 | 16:36:48
    Bloggadress: http://lenacee.wordpress.com/
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Ja läs nått mer av Lina =) gillar hennes seriealbum =)

    Svar: SV: Ja jag får ta och göra det, diggade hennes tecknarstil! :D
    BokParadiset

    2013-04-11 | 10:03:00
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: