Bokparadiset

Månadssammanfattning Juli

Kategori: Sammanfattning



71. The iron daughter - Julia Kagawa
72. En nannys dagbok - Emma McLaughlin & Nicola Kraus
73. Talking to dragons - Patricia C.Wrede
74. Gone - Michael Grant
75. Den store Gatsby - F Scott Fitzgerald
76. City of bones - Cassandra Clare
77. Var är alaska - John Green
78. Sweet venom - Tera Lynn Childs
79. Lolita - Vladimir Nabokov
80. En man som heter Ove - Fredrik Backman
81. Undret - R.J. Palacio

Antal Böcker: 11 st
Antal svenska/Engelska: 6/5
Antal sidor: 3777
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st
Påbörjade böcker: Renegade magic
Författarnas nationaliteter: USA (10) Sverige (1) Ryssland (1)

Köpta: 8
Rec-ex: 1 
Lånade: 1
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 1

Påbörjade serie: 3

Uppföljare i serie: 2

Avslutade serie: 1


Sammanfattning: Konstigt nog så läser jag mycket mindre på sommaren än resten av året. Fast det var Läs-A-Lot så har jag mindre lästa böcker än vad jag brukar. I och för sig hände det ju en hel del denna månaden och efter det så tillbringar jag varje ledig stund med kompisar. Hoppas på lite mer läst i Augusti! 
 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Läste också Gone i juli. Faaast på svenska, trodde den skulle vara liiiite bättre :) de där omslagen är så otroligt mycket snyggare än de svenska!

    Svar: SV: Dessa omslag är snyggast! Enligt mig :P Men va? Jag fullkomligt älskade boken, sjukt spännande hela tiden ju!
    BokParadiset

    2013-08-04 | 22:27:00
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: