Bokparadiset

Temainlägg!

Kategori: Temainlägg

En ny sak som jag kommer börja med i år är Temainlägg. Efter ha sett Miarm på Schitzo-cookie göra det ett tag nu så vill jag prova på. Jag har tänkte att det är inget för mig men jag har ändrat mig. 

Dock kommer jag göra det lite eget. Såklart. Jag kommer inte köra någon tidsram utan jag kör alltid fem böcker och så håller temat på tills jag har läst ut dom. Om ni kommer att få rösta på både böcker och tema vet jag inte riktigt än. Inte första gången kommer ni inte får göra det iallafall. 

Sen kommer jag bedömma böckerna i temat utifrån temat. Tex. Jag har vampyrtema. Läser twilight och drakula. Jag älskar Twilight handelsmässigt tycker det är en favoritbok men jag gillar inte vampyrerna, att de glänser i solen och sover inte i kistor på nätterna. Medan drakula är den värsta boken jag någonsin läst men jag älskar den gamla sortens vampyrer. Det är så jag föreställer dom. (Nu är detta ett extremt exempel men så ni fattar) Då kommer vinnaren i temat bli Drakula för det är så jag vill ha mina vampyrer.

På detta sätter behöver jag inte prata så mycket om boken i sig utan bara utifrån temat och på det sättet har jag inte sagt allt i tema videon så jag skriver samma sak i recensionen på boken. Så blir temainläggen och bokrecensionerna helt olika saker! 

Tänkte visa i ett annat inlägg vad det blir för tema, och jag är riktigt taggad kan jag säga!

Kommentarer

  • Cecilia A säger:

    Låter spännande! Ser fram emot att få höra mer. :D

    2013-01-07 | 21:20:16
    Bloggadress: http://swebookobsession.blogspot.se/
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Du glömde länken ;)

    Svar: Fuck, så går det när man skriver i förväg, sätter dit den nu!
    BokParadiset

    2013-01-07 | 22:09:15
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: