Bokparadiset

2x Enchanted forest chronicles

Kategori: Drakar

 
Det jag tycker är lite roligt är att varje bok i serien fokuserar på en ny person. Så det är en nu huvudperson varje bok och boken efter så blir den en bikaraktär. Gör att man verkligen får lära känna många karaktärer på djupet.

Något som jag sa redan i första boken är att jag stör mig på kapitelnamnen som spoilar vad som händer i kapitlet. Försöker undvika att läsa det men det går likosm bara inte. Dumt! 

Sen gillar jag att det alltid är andra sagofigurer med fast de är lite omtolkade. I denna var det Rapunzel och någon mer som jag inte hade skrivit ner.. 

Titel: Calling on dragons Författare: Patricia C.Wrede Serie: #3 Enchanted Forest Chronicles Utgivningsår: 2003 Förlag: Harcourt Brace and Company Antal sidor: 242 Betyg: Helt okej!/gillar



 
Gillar verkligen att böckerna hänger ihop så mycket. Liksom det som nämnts i första boken håller de fortfarande på att nämna och så. 

Det är lite mysko med dessa böcker. För alltid när jag läser dom tycker jag de är lite små sega men så här i efterhand så tycker jag att de är roliga och mysiga. Vilket gör att jag inte har en aning om vilket betyg jag ska sätta på böckerna. För nu när jag tänker tillbaka på dom gillar jag dom riktigt mycker faktiskt! 

Titel: Talking to dragons Författare: Patricia C.Wrede Serie: #4 Enchanted Forest Chronicles Utgivningsår: 2003 Förlag: Harcourt Brace and Company Antal sidor: 255 Betyg: Helt okej!/gillar

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Ska läsa dem och ge dem en chans om några år när jag inte längre bokbloggar tror jag. För då behöver jag inte känna samma stress och press att läsa fort/läsa klart ^^

    Svar: SV: Usch säg inte att du ska sluta om några år! Din blogg är min absoluta favorit blogg! (Ja det krävs mycket utsopstecken!)
    BokParadiset

    2013-07-15 | 00:00:59
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Hehe, fast videos är roligt ju :)

    Svar: SV: Visst är det de, men himla jobbigt att hitta tiden, och att vara ensam! Hahah, fick bli ett vanlig inlägg och tusen tack för boken!
    BokParadiset

    2013-07-18 | 11:43:07
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    SV: naw tack! ^^

    Jag vill inte det men märker hur lite tid jag har för det nu när jag sommarjobbar, kan tänka mig att det blir ännu värre när jag jobbar på riktigt :(

    Svar: SV: Ja det är verkligen svårt att hitta tid. Men ett inlägg i veckan är bättre än inget alls! :)
    BokParadiset

    2013-07-22 | 17:36:02
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • veronica säger:

    Har läst första som jag gillade väldit mycket, hörde de andra ska vara sämre men kanske måste ge det en chans:)

    Svar: SV: Alltså jag tycker inte direkt de är sämre, faktiskt. Tycker nog alla ligger på en jämn nivå!
    BokParadiset

    2013-07-22 | 19:38:29
    Bloggadress: http://vettansbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här: