Bokparadiset

Minirecensioner - Seriealbum!

Kategori: minirecensioner

Klicka på bilderna för att komma till handlingen.

Två seriealbum jag har läst på senaste tiden. Tyvärr fastnar jag inte så lätt för seriealbum som många andra. Ofta kan det nog bero på att det är så korta böcker.. Men jag letar igenom djunglen för att hitta något som även jag kan älska! :D 

 Utläst 130420

En hemsk historia om något som är väldigt valigt tyvärr. Jag kan inbland tycka att det blir lite för konstigt men jag vet att det är Elins tankar man får uppleva och hon är ju faktiskt bara ett barn. Det är riktigt snyggt teckant. 

Titel: Elin under havet Författare: Sofia Malmberg Utgivningsår: 2012 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 127 Betyg: Helt okej!

 Utläst 130602
Har alltid tyckt att det ser ut som ett mumintroll på framsidan. Men nu vet jag att det inte är det! :P Albumet är alldeles för kort hade velat ha mera sidor av fina bilder. Jag hade velat att man fått veta mer om hennes fantasi värld eller vad man ska kalla det. Tror verkligen att jag hade gillat det mera om det varit längre. 

Titel: Den glädjelösa ön Författare: Enrique Fernandez Utgivningsår: 2011 Förlag: Ordbilder Antal sidor: 64 Betyg: Starkt okej! 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Den glädjelösa ön är jag lite nyfiken på!

    SV: Tackar! haha, bra att du lägger märke till detaljerna ;)

    Svar: SV: Ja den är fint teckand!
    Haha självklart! :D
    BokParadiset

    2013-06-09 | 22:06:50
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: