Bokparadiset

Mrs Zjivago och hennes hemliga liv mini recension.

Kategori: Chicklit

 Utläst 130121

Titel:
 Mrs Zjivago och hennes hemliga liv
Författare: Olivia Lichtenstein
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2008

AdlibrisMöt Chloe Zjivago! Hon är 43 år (inte för att hon bryr sig) och gift med Greg sedan urminnes tider. Chloe är psykoterapeut och Greg är läkare, tillsammans har de två barn. Chloe älskar sina vänner, har en nära relation med sin pappa, kort sagt: hon har allt. Så varför är hon inte nöjd, varför vill hon sudda ut allt och börja om från början igen? Var det så här hon ville ha det? Kommer hon någonsin att ha sex med någon annan man än sin make? När hon sedan möter den mystiske och sexige Ivan blir frågorna ännu fler: Kan man känna sig för gammal för att kasta sig in i en passionerad romans? Kan hon komma undan med ett enda litet snedsprång?
Om man tittar på omslaget så tror man att det kommer vara en riktigt bra chick-lit men den lockade inte fram så många skratt som en riktigt bra chick-lit ska göra. Men för det var den inte dålig utan det blev istället en djupare bok. Jag förstår varför Chloe gör som hon gör  men det är ändå inte rätt. Men jag förstår henne men jag tycker det är helt fel och jag hade aldrig gjort så. 

Något som jag reagerade på var Chloe, hennes man och hennes bästa kompis syn på knark. De tycker det är helt okej och deras unge knarkar så pappan snor knark från honom för att själv använda. Pappan är ju ändå doktor liksom. 

Slutet var jättefin och det höjde hela boken. 

Antal sidor: 316 sidor
Första meningen: Jag hade varit på gott humör när jag gick upp den morgonen. 
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: