Bokparadiset

Book Sacrifice Tag

Kategori: Allmänt

Jag har blivit taggad av två av mina favorit bloggar, nämligen Miriam och Nelly. Denna TAG:en är sjuk svår och därför det dröjt lite. 

1. En överskattad bok. Vi börjar med Zombie apokalyps! Låt oss säga att du är i en bokhandel, kollar runt bland bokhyllarna, när BAM! Zombie attack. Ett meddelande i högtalarna berättar att militären har upptäckt att zombiernas enda svaghet är överskattade böcker. Vilken bok kastade, med vetskap om att det är en väldigt hypad bok (för att vara säker på att det ska fungera), skulle du kasta på dem? 



Alltså alla recensioner jag har sett av denna så har folk gillat den. Och varje gång jag har läst en recension undrar jag om jag verkligen läste samma bok. Jag vet inte om det är för att jag inte gillar zombies för efter att ha läst denna boken så kommer det kräva mycket för att jag ska läsa en zombie bok igen. 
 
2. En uppföljare. Låt oss säga att du precis lämnat frisören med en fantastisk ny frisyr och BOOM: kraftigt skyfall, du har aldrig sett sånt regn i hela ditt liv. Vilken uppföljare är du villig att offra som paraply för att skydda dig själv?



Alla andra Twilight böcker älskade jag när jag läste dem. Men tvåan är bara så sjukt deprimerande! En riktigt besvikelse var den. 

3. En klassiker. Låt oss nu säga att du sitter på en föreläsning och din lärare pratar oavbrutet om hur en klassiker förändrade världen, hur den revolutionerade litteraturen och du blir så trött på det att du kastar klassikern rakt i ansiktet på hen för att vet du vad? Den här klassiker är bara idiotisk och är värd all kvarsittning bara för att visa alla hur du känner. Vilken klassiker kastade du?



Det var någon pjäs av Shakespeare som vi blev tvingade att läsa i skolan som var så fruktansvärt tråkigt att det tog hur lång tid som helst att bara läsa en sida. Kommer dock inte ihåg vilken det var.. 
 4. Sämsta boken i ditt liv! Du hänger i biblioteket när BAM! global uppvärmning råder plötsligt och världen utanför har plötsligt blivit frusen ödemark. Du är fångad och din enda chans att överleva är att elda böcker. Vilken bok springer du först till, som du skulle bränna upp utan att känna någon ånger? 
 
 


En så fruktansvärd bok så jag kunde inte ens läsa ut den. 

 5. En karaktär som skulle förklaras som häxa.Vi tar ett hopp bakåt i tiden, häxjakten är i full fart under 1500-talet i Sverige. Människor avrättas som varulvar eller häxor åt både höger och vänster. Med oss har vi ett antal bokkaraktärer när vi plötsligt blir anklagade för häxeri. De misstänker att det finns en häxa/varulv i vårt gäng, men de vet inte vem. Medvetandes om att domen för häxeri är antingen vattenprovet eller att brännas på bål, vem av dessa karaktärer hänger du ut som häxa?



Okej, jag hatar inte Claire, men jag blir fruktansvärt arg på henne. Hon svävar i dödsfara ändå ska hon gå till skolan, kom igen liksom! (Kunde inte komma på någon jag verkligen hatar :P)

6. (Ebbas egna fråga) Ett vidrigt omslag. Du går runt och vandrar lite i skogen då det plötsligt hoppar fram en blodtörstig vampyr och du är extremt när på att bli dödad tills du lyckas finna en vass pinne och sticker den rakt i vampyrens hjärta. Det visar sig att din stad blivit invaderad av de blodtörstiga monsterna och nu är det ditt jobb att stoppa dem! För att öva upp dina vampyrslayerskills måste du stappa sönder lite olika saker. Vilken bok har ett så fult omslag att du med glädje sticker pålen rakt i den?



För att nämna ett. Tycker omslaget är så fruktansvärt fult så även om boken var helt okej så kan jag inte ha kvar den i bokhyllan! 

7. Mest hatade kärlekspar. Du sitter på tunnelbanan, det är Alla hjärtans dag och det står ett par och hånglar precis bredvid din plats. Du är nybliven singel och känner att alla kärlekspar bara kan fara och flyga. Du får lust att sända detta par till en planet långt, långt bort. Vilket par får du lust att skicka till planeten Jupiter?
Jag är en riktigt sucker for love så jag kan inte komma på ett enda par som jag inte gillar.
8. En bok som har fått dig att kassera en hel genre. Något försöker bryta sig in i ditt hus. Det visar sig vara ett monster som får energi från böcker som får dig att tappa tron på en hel genré. Den överlever alltså av att när en bok är så pass dålig att du aldrig vill läsa en sådan bok i en liknande genré igen. Du måste snabbt välja ut en bok som ger den sådan energi och förstöra den.
Vilken bok har du läst, som var så pass dålig att du inte vill läsa en annan bok i samma genré, slänger du i elden?



Alla älskar denna kriminaldeckarserien, men jag blev så himla trött på karaktärerna och nu vill jag aldrig mer läsa en kriminaldeckare, har fått nog av poliser som ska lösa brott ska jag läsa en deckare så ska det inte vara genom polisens synvinkel.
9. En superseg bok.Tänk dig att du läser en bok som är så seg, så seeeeg att du sakta börjar somna. Somna så djupt att du hamnar i koma...
Vilken seg bok skulle det kunna vara?

Den enda jag kan komma på är kemiboken vi hade på gymnasiet, varje gång jag skulle läsa i den somnade jag. Dock hittar jag ingen bild på just den.. 


Eftersom jag är så efter med att göra denna TAG:en så taggar jag alla som vill! (Ja, jag är så tråkig)

Kommentarer

  • Hanneles bokparadis säger:

    Romeo och Julia ska man ju inte kasta på någon...

    Svar: SV: Njae det var inte någon av hans mest kända verk som vi läste..
    BokParadiset

    2013-05-12 | 21:32:48
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: