Bokparadiset

2x ungdomsböcker

Kategori: Contemporary

Klicka på bilderna för att komma till handlingen. 

 utläst 130617

Alltså man blir verkligen glad av dessa böcker! När jag började läsa denna så hade jag lite av en deppvecka, jobbade så mycket och allt var sådär allmänt jobbigt som det ibland är, plockade upp spotlight och blir genast på bättre humör. Böcker kan verkligen vara terapi alltså! Detta är en lättsam och roligt bok och passar perfekt att läsa mellan alla tjocka dystopier. 

Är det bara jag eller tycker ni inte Lily kan vara lite elak ibland? Tycker hon kan säga så hemska och elaka saker till Mia ibland.. 

Titel: Spotlight Författare: Meg Cabot Serie: #2 En prinsessas dagbok Utgivningsår: 2011 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 229 Betyg: Gillar!
 utläst 130621

Detta är lite utanför min bekvämlighetszon, en mörk contemporary. Men ändå så blir jag fängslad av både språket och handlingen. Det går dessutom väldigt fort att läsa den då det är korta kapitel och ofta små cliffhangers i slutet av dom vilket gör att man måste läsa ett kapitel till!

Tycker Alice är en så hemsk karaktär, det måste ju vara något fel på henne?! Och det är så himla synd om Katherine, hur mycket hemskt kan drabba en person? :( 

Titel: Sanningen om Alice Författare: Rebecca James Utgivningsår: 2013 Förlag: Månpocket Antal sidor: 301 Betyg: Helt okej!

Kommentarer

  • JuliaD säger:

    Håller med dig Lilly kan vara riktigt elak. Älskar den serien det är precis som du säger dom kan få en riktigt glad. Har du läst Meg Cabots Wahington dc och Nu eller aldrig serien? :)

    Svar: SV: Skönt då är det inte bara jag! Nej eller jag läste Washington DC för en väldigt massa år sen, men får spana in dessa då!
    BokParadiset

    2013-10-21 | 18:36:35
    Bloggadress: http://juliadagbok.blogg.se
  • Klara säger:

    Tycker precis som du gällande Sanningen om Alice! Var lite osäker på om jag verkligen ville läsa något sådant, men det är verkligen en bra bok. Tycker nästan synd om Alice för att hon är så sjuk.

    Svar: SV: Ja men eller hur!
    BokParadiset

    2013-10-31 | 12:17:57
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: