Bokparadiset

Dödens stad

Kategori: Fantasy

 Klicka på bilden för handling.

Titel:
Dödens stad
Författare: Peter Bergting
Serie: Legenden om Morwhayle
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2013

Det var väldigt länge sen jag läste både första och andra boken, och när jag läste de lästa jag dem direkt efter varandra vilket gjorde det väldigt svårt att hålla koll på karaktärerna och vad som hade hänt tidigare. Efter ett dag släppte vissa händelser men inte allt, detta förstörde läsupplevelsen lite. Tyvärr är jag lite besviken på boken, kändes som om den aldrig riktigt kom igång, sen kändes allt väldigt upprepat, känns som om jag läst detta innan tyvärr. 

Sen är det inte lika mycket bilder i boken vilket är tråkigt då Bergting är så oerhört duktig på att teckna! Trodde detta skulle bli sista delen men det verkar inte så på slutet och så. Var det inte planerat som en triologi? Någon som har koll? Även om jag blev lite besviken på boken kommer jag ändå läsa nästa bok om det blir någon! 

Tack Semic för recensionsexemplaret!

Antal sidor: 271 sidor
Första meningen: Draken Gorgobestor dök ner genom molnen. 
Betyg: 
 

Kommentarer

  • annelie (boklotus) säger:

    Har spanat på de här ett tag, kanske borde läsa dem snart :)

    Svar: Ja gör't! :D
    BokParadiset

    2013-10-02 | 18:53:38
    Bloggadress: http://boklotus.blogg.se
  • Frida säger:

    Det är en trilogi, men han ska skriva en ny serie med Malda i huvudrollen och den ska utspela sig ungefär tio (?) år senare. Nu kanske jag säger helt fel, men har för mig att det var så han sa på bokmässan. :)

    Svar: Aha, se där spännande! :))
    BokParadiset

    2013-10-02 | 20:50:18
    Bloggadress: http://boooklovin.blogspot.com

Kommentera inlägget här: