Bokparadiset

Elins bokiga bekännelser

Kategori: Allmänt

Jag har blivit taggad av Elina att göra denna, tack så mycket! 

Så här funkar det: Själva meningen med "bokiga bekännelser" är att varje person som gör den ska tänka efter vad som har hänt i sitt liv och sedan berättade om de största sakerna som är relaterade till böcker och läsning. Det kan vara allt mellan himmel och jord, man sätter gränserna själv för vad man vill dela med sig av - glöm bara inte att namnge inlägget som "'ditt namn' bokiga bekännerlse". När man väl har "bekänt" så ska man tagga vidare 5 stycken andra bloggare, och sedan meddela dessa personer att de har blivit utvalda! Svårare än så är det inte. 

1. Bibbliotek

När jag var liten älskade jag att gå på bibblan. Kunde gå i flera timmar (Kan jag fortfarande iosf). Jag hade ingen gräns på hur mycket jag kunde låna. Kommer ihåg en gång jag lånade över 20 böcker sen gick jag hem och bara läste och läste. Mot slutet blev det lite panik för jag var tvungen att läsa ut alla böcker innan jag lämnade tillbaka dom. 

2. Harry Potter

Finns inga böcker jag har läst så många gånger som Harry Potter. Varje gång det släpptes en ny började jag alltid med att läsa om alla böckerna innan jag läste den nya. Tror inte det finns någon i vår generation som inte har någon koppling med Harry Potter.

3. Bokklubb

Jag har alltid älskat att läsa. Dock läste jag inte lika mycket under högstadiet som tidigare. Men på grund av det har jag alltid varit med i bokklubbar. Det började med Go'boken som jag var med väldigt länge i, vilken toppen klubb!! Sen gick jag vidare till läslusen (tror jag det hette) som jag också gillade riktigt mycket. SEn var min yster med i Fantasy så jag läste alla dom böckerna också. Tyvärr så har jag skänkt alla dessa böcker, något jag ångrar nu, tänk vilket bibliotek jag skulle ha annars! 

4. Köper böcker

Jag kan erkänna att jag köper böcker snabbare än vad jag läser. Men det vet jag att jag inte är ensam om ;) Men man får ju tänka att man kanske bli insnöad för flera veckor då måste man ju kunna överleva, right? 

5. Jobba med böcker

Jag har aldrig haft några författardrömmar men jag hade väldigt gärna jobbat med böcker. Det hade jag gillat riktigt mycket men det är ju en svår branch. I och för sig hade jag nöjt mig med att jobba i en bokaffär. Men istället ska jag bli lärare, får tvinga alla barn att läsa istället :) 

6. Bokblogga

Att börja bokblogga var verkligen ett toppenbeslut. Man får ut så mycket av det! Sen känns det som om jag har fått 30 nya bästisar bara utav läsa era bloggar. 

7. Böcker hjälper mot allt

Böcker är det perfekta botemedlet mot allt. Är man ledsen, läs en bok. Är man sur, läs en bok. Är man ensam, läs en bok. (Ja mina bekännelseridéer tog slut runt punkt tre.) 

Nu har jag över 500 inlägg som jag inte läst så har inte en aning om vilka som gjort denna och inte, men alla som inte har gjort den gör den! :) 

Kommentarer

  • Vargnatts bokhylla säger:

    Punkt fyra, jag älskar den anledningen! Den ska jag komma ihåg om någon klagar på mina böcker! :D

    Svar: SV: Haha jag tycker det är en mycket rimlig förklaring!
    BokParadiset

    2013-09-19 | 14:02:47
    Bloggadress: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
  • Bokslott säger:

    Bokklubbar var ju så mysigt när man var yngre! :D Det var alltid månades höjdpunkt när man fick ett bokpaket!

    Svar: SV: Eller hur! Nästan så man borde beställa två böcker varje månad som sin egen bokklubb liksom!
    BokParadiset

    2013-09-20 | 13:42:28
    Bloggadress: http://bokslott.blogg.se
  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Japp, det ska jag nog klara av. Säg bara till!

    2013-09-21 | 11:38:31
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Anna säger:

    Svar: Jag såg att du redan hade gjort taggen så det var ju bra i alla fall :)

    Ja, det är inte alls kul att ligga efter med serier... Speciellt inte eftersom man bara börjar med nya serier hela tiden också ^^Skulle du till Bokmässan?

    Svar: SV: Ja det är ju himla svårt att avsluta alla dom där serierna också!
    Ja jag kommer va på mässan på lördag, på bloggträffen också dessutom!!!
    BokParadiset

    2013-09-22 | 14:27:36
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: