Bokparadiset

Four - Veronica Roth

Kategori: Dystopier

 
Titel: Four
Författare: Veronica Roth
Serie: #Divergent
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 205

Handling: Four presenterar fyra nya noveller ur Divergent-trilogins värld. Var och en av dessa FalangbytarenKandidatenSonenoch Förrädaren  utforskar Veronica Roths dystopiska framtid genom ögonen på den mystiske, karismatiske Tobias Eaton, även kallad »Four«.
Jag brukar inte vara så förtjust i noveller så jag hade inte tänkt att läsa Four. Men modernista skickade den till mig så då är det klart jag läser den. 
 
Jag gillade inte alls att läsa om Fours perspektiv i Allegiant men dessa noveller gillar jag det. Jag tycker man lär känna han på ett annat sätt i novellerna. Man får veta mer om hans bakgrund. Framför allt får man känna han som person. När jag läste Divergent undrade jag alltid vilka som var hans kompisar men det fick jag svar på nu. 
 
Kort sagt så gillade jag novellerna men hade nog inte läst dem om jag inte hade fått hem boken. 

Tack till Modernista för rec-exet!

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Har precis läst klart Divergent. När skulle du rekommendera att man läser den här novellsamlingen? Före eller efter man läst klart triologin?

    Svar: Jag skulle säga att eftersom denna kom ut när alla böcker hade släppts så skulle jag läsa den efter hela serien!
    BokParadiset

    2016-04-17 | 18:56:40

Kommentera inlägget här: