Bokparadiset

Recension på två julböcker

Kategori: Chicklit

 
Jag läste den här förra julen men jag kommer fortfarande ihåg den som om den vaar nyss. Det tyder ju på hur bra den är boken är. För det är den, riktigt bra.
 
Lou som är huvudepersonen gillar jag inte alls till en början. Han är arrogant, elak och allmänt hemskt. Men han har sina stunder då han faktiskt är helt fantastisk. Det är en otrolig karaktärsutveckling han gör. Från att ibörjan avsky han till att mot slutet gilla han riktigt mycket. 
 
Boken är minst sagt oförutsägbar. Eller halva är det iaf. Boken liknar mycket en julsaga, ni vet när en hemsk person får träffa tre spöken. Men det som händer efter det går verkligen inte att förutspå. Jag grinade såå mycket när jag läste boken. 
 
Helt klart en läsvärd bok! 
 
Titel: Gåvan Författare: Cecilia Ahern Serie: Förlag: Bazar Utgivningsår: 2011 Sidantal: 269 Betyg: Älskar!
 
Åh jag älskar mumin så att få läsa en muminbok som kurslitteratur är världens lyx. Dessutom har jag aldrig tidigare läst någon av böckerna, bara sett filmerna. Men älskar alla bilder i boken de beskriver allt så bra. När mumin är rädd är det mörka bilder och han själv är väldigt liten osv. Det ger verkligen en djupare historia av boken just när bilderna är så uttänka. 
 
Det är en så mysig jul- och vinterbok så den passar perfekt att läsa nu även om det inte är någon snö ute. Min favoritdel är när mamman vaknar. 

Titel: Trollvinter Författare: Tove Jansson Serie: - Förlag: Norsteds Utgivningsår: 1987 Sidantal: 131 Betyg: Älskar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: