Bokparadiset

2x chicklit

Kategori: Chicklit

 Klicka på omslagen för att komma till handlingen. 
 
Jag var helt förälskad i Livet efter dig. Så när jag hittade Sophies historia av samma författare så slängde jag mig över den. Och den är bra. Men inte riktigt lika bra.

Jag gillar verkligen att läsa om Sophie och hur de hade det under första världskriget. Men efter hundra sidor eller något så hoppar det fram till nutid och det gillade jag inte, jag ville ju läsa om Sophie. Men sen visar det ju sig att det hänger ihop och när väl det kommit fram så gillade jag det. 

Men jag gillar verkligen karaktärerna Liv och Paul har en så äkta och verkligen fin relation. Moyes vet verkligen hur man skapar bra karaktärer. Dock hade boken kunnat kortas ner med en femtio hundra sidor. 

Titel: Sophies historia Författare: Jojo Moyes Förlag: Printz publishing Utgivningsår2014 Antal sidor: 439 Betyg: Gillar!

 
Den känns otroligt verklighets trogen även om författarna säger att den inte bygger på deras egna historier. 

Karaktärerna är väldigt bra. Blir så himla trött på Mrs X. Dessutom är hon typ en hemsk mamma fattar inte hur Greyer kan vara ett så fantastiskt barn med henne som mammma. Gillar verkligen Nanny och Greyers relation. Dock jobbigt att hon heter Nanny när hon jobbar som det. 

Boken är väldigt rolig och har man jobbat som au pair tror jag verkligen man känner igen sig. Dock kunde den bli lite långdragen ibland. 

Titel: En nannys dagbok Förlag: Bra böcker Utgivningsår2003 Antal sidor: 303 Betyg: Gillar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: