Bokparadiset

Sushi för nybörjare - Maria Keyes

Kategori: Chicklit

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 502

Keyes böcker tycker jag är helt fantstisk semesterläsning. Det är något jag rekomenderar att ta med på semestern! 

Keyes är otroligt duktig på det här med karaktärer. Hon bygger upp det så snyggt. Ibörjan får man bara lära känna dem så mycket som alla andra och det tar ganska lång tid tills man får reda på bakgrundsfaktan om alla. Det är just det som gör de så snyggt. Det passar verkligen in i historien när man får veta om de som har format personerna. 

Ashling hade jag lite svårt för ibörjan, hon var så osäker och ville vara alla till lags hela tiden. Änsen om inte alla gillar en, alla kan inte gilla en så är det ju bara. Men till slut fick man ju reda på varför hon var som hon var och så faller alla bitar på plats. Det är så himla verklighetstroligt och det är säkert många i sin omgivning som man kan tycka är jobbiga men det finns nog faktiskt en anledning till det. Lisa är hela tiden så himla bitchig och ibland går hon till en överdrift men hon är ändå den karaktären jag gillar bäst, dessutom gör hon stor utveckling i boken. Coldagh borde bara uppskatta mer det hon har, ta vara på det hon faktiskt har. Men som tur är får hon sin läxa till slut och hon blir också en bättre människa. Scenen där hon köper kläder som är för typ tonåringar är bara alldeles för hemsk!

Kan säga att jag gillade boken väldigt mycket och Shushi för nybörjare har gjort mig så extrem sugen på läsa mer chicklit! 

 

Kommentarer

  • Annika säger:

    Jag hade en period när jag slukade hennes böcker och jag älskade dem alla. Nu har det gått flera år sedan sist så jag antar att det kan finnas ett par nya böcker att upptäcka. Måste bara bli på "rätt" humör först :-)

    Svar: SV: Javisst är det så att man måste vara på rätt humör! Dessvärre har jag hört att hennes nyare inte är riktigt lika bra, men det är ju upp till bevis :)
    BokParadiset

    2014-07-17 | 08:47:00
    Bloggadress: http://alkb.se

Kommentera inlägget här: