Bokparadiset

Sätt mig i brand! - Tahereh Mafi

Kategori: Dystopier

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen.
 
Serie: #3 Shatter me
Förlag: B.Wahlströms
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 364

OBS! KAN FÖREKOMMA SPOILERS FRÅN TIDIGARE DELAR.

Som jag har väntat på denna boken alltså. Varje gång jag läser någon bok ifrån serien så blir jag så förvånad av hennes språk. Även om jag läser överstättningen så lyser det igenom. Det är så bra att varje kapitel slutar med en mening som bara BAM liksom. Så imponerande alltså. 

I bok två var jag himla klyven vem jag tyckte hon skulle välja men inte nu längre. Det kvittar om Adam är sårad han är ett sådant svin att jag inte förstår. Han säger verkligen hemska saker till Juliett som inte är okej någon gång. Dessutom visar Warner en helt annan sida. Även efter att jag läst novellen om honom så gillade jag han mycket mera och i denna boken total fastnar jag för han. 

Tycker det är så snyggt också att i första boken är det jättemycket överstruket i tvåan lite mindre och i trean inte en enda mening. Visar verkligen hur stark Juliett blivit och hur hon verkligen tror på sig själv. Det märks dessutom i hennes handlingar tycker jag. 

Jag tycker det var ett perfekt slut på en så fantastisk serie. Jag måste säga att jag är så ledsen att serien är över men jag hoppas verkligen att Mafi kommer ut med någon ny bok om något år eller så. Har man inte läst denna serien så är det hög tid att börja, du vill inte missa det här. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: