Bokparadiset

The Selection - Kiera Cass

Kategori: Dystopier

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Serie: #1 The selection
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2012
Antal sidor: 327
 
Detta är ju en dystopi men boken speglar bara hur prinsen får välja sin tjej så jag tänker inte riktigt på det som en dystopi. För jag förstår grejen med att det kommer en massa tjejer som han väljer mellan, han kan ju kanske inte riktigt dejta på samma sätt.  
 
Men redan från början älskade jag den. Trodde dock kanske att jag skulle tycka den var seg i mitten men det var den inte. Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken och det kändes som om det var ett litet tag sen det var så. Till och med när jag visste att jag bara skulle hinna läsa ett par sidor så gjorde jag det, kunde verkligen inte sluta tänka på boken. 

America älskar jag. Älskar hur hon är fullkomligt ärlig mot Maxon och det gör deras relation extra fin. Dessutom är det så fint att hon alltid bryr sig om andra. Relationen med hennes lillasyster May gillade jag också. Hon var ju helt underbar. Aspen kan jag säga att jag inte gillade riktigt lika mycket, jag förstår att han verkligen vill att America ska ha det bästa men ibland tyckte jag han bara kunde släppa sin stolthet lite. Maxon är jag ungefär lika kär i som alla tjejerna i boken. Han är så himla rolig, konversationerna mellan han och America fick mig typ alltid att skratta. Med andra ord hejar jag på att hon väljer Maxon! 

Jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla boken så mycket som jag gjorde men det kliar sönder i mina fingrar efter att beställa de två resterande böckern! Tycker verkligen ni ska ta och läsa den. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: