Bokparadiset

Mörk ängel

Kategori: Ungdomsböcker

 Klicka på bilden för att komma till handlingen.

Titel:
Mörk ängel
Författare: Laini Taylor
Serie: #1 Önskemånglarens dotter
Förlag: Bazar
Utgivningsår: 2013

Gillar verkligen att den utspelar sig i Prag, redan där känns boken speciell. Dessutom tycker jag det känns som om karaktärerna är lite äldre vilket jag också gillar. Det som är boken största fördel är just att den känns så speciellt, det känns inte som något man har läst tidigare. Världen är himla speciell och eftersom Karou vet lika mycket som läsaren så får man upptäcka den med henne. Det är inte riktigt fören i slutet man känner att man har någorlunda koll.
 
Men på något sätt har jag svårt att samla mina tankar, jag ville hela tiden fortsätta läsa och gillar att den är så annorlunda men på något sätt föll jag inte helt pladask. Dock tror jag att det är en bok som växer med tiden och jag längtar redan till bok två så det får bli högsta betyg!

Tack Bazar för rec-exet!
Antal sidor: 377
Första meningen: När Karou gick till skolan över de snötäckta kullerstenarna hade hon inga onda föraningar.
Betyg:
 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Jag blev väldigt positivt överraskad när jag läste den här boken, när kommer nästa översatt mån tro? :)

    Svar: SV: Så bra! Hoppas att nästa kommer snart!!!
    BokParadiset

    2014-03-28 | 12:38:19
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: