Bokparadiset

City of bones

Kategori: Ungdomsböcker

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: City of bones
Författare: Cassandra Clare
Serie: #1 The mortal instruments
Förlag: Walker books
Utgivningsår: 2007

Sommaren 2013 gjorde jag en livsomvändelse och läste boken som alla läst och älskat. City of bones. Det har varit sån hype runt boken så man kan ju tro att det förstör men för mig gjorde det faktiskt inget. Jag har inte läst en enda recension på varken denna boken eller någon annan bok som Clare har skrivit. Inte kollat på en enda bild från filminspelningen och så fort någon börjar säga något om boken i en video har jag stängt av ljudet. Alltså spoilade jag mig själv ingenting, och jag hade inte en aning om vad boken handlade om. 

Väldigt snart gissade jag ut varje händelse som skulle hända i boken. Dock är det aldrig något som brukar störa mig så det var helt lungt. SPOILER! Det enda jag inte gissade var att de var syskon. Säg what liksom. Jag tror faktiskt inte på det. Fast jag i nuläget har läst bok två också så tror jag inte på det. 
 
Jag gillar alla karaktärerna i boken och ska bli väldigt roligt att lära känna alla bättre. Tycker om att det är stora bikaraktärer som är med mycket som också har ett väldigt bra djup i sig. 

Antal sidor: 442
Första meningen: "You´ve got to be kidding me," the bouncer said, folding his arms across his massive chest.
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Det var ganska lätt att lista ut en del saker, men på slutet kom det en del överraskningar! :)

    Svar: SV: Ja eller hur! Kunde man verkligen inte gissa sig till!
    BokParadiset

    2014-05-28 | 15:14:43
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: