Bokparadiset

Tape - Steven Camden

Kategori: Contemporary

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2014
 
Man får följa två huvudkarktärer, Ryan och Ameliah. Inte direkt så utstickande karaktärer. Ryan tycker jag man får lära känna mer än Ameliah, hon känns en aning plattare. Båda har två olika typsnitt vilket jag gillar, man glömmer aldrig vem man läser om då. Nackdelen var dock att de bytte PoV lite väl snabbt ibland. Men det är en väldigt fin historia, lite sorgsen men ändå så fin.
 
Boken har lite lång startsträcka och man vet inte riktigt vart boken är påväg. Jag kan inte gissa vad som kommer att hända eller hur det ska sluta. Det tar väldigt lång tid innan kopplingen mellan Ryan och Ameliah framkommer också. Men det är bra. 
 
Boken har fått ganska mycket negativ kritik på goodreads men det tror jag beror på starsträckan. Det var många som inte hade läst färdigt den. Men jag kan säga att den blir väldigt mycket bättre i sluten och slutet är annorlunda, vilket jag gillar. Boken går väldigt fort att läsa. Dessutom är boken dösnygg, det är något speciellt med gula omslag. 
 
Antal sidor: 363
Första meningen: Hello?
Betyg:
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: