Bokparadiset

The one - Kiera Cass

Kategori: Dystopier

 

Titel: 
The one
Författare: Kiera Cass
Serie: #3 The selection
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 323

Handling: For the four girls who remain at the palace, the friendships they've formed, rivalries they've struggled with and dangers they've faced have bound them to each other for the rest of their lives. Now, the time has come for one winner to be chosen. America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown - or to Prince Maxon's heart. But as the competition approaches its end and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realises just how much she stands to lose - and how hard she'll have to fight for the future she wants.
RECENSIONER INNEHÅLLER SPOILERS! 

Detta har verkligen blivit en av mina absoluta favoritserier jag har bara velat läsa fortsättningarna direkt efter varandra men tvingat mig själv att dra ut på det lite. Detta är ju inte längre den avslutande delen och jag vet inte vad jag tycker om det. Jag kan absolut tänka mig att läsa mer om hur det kommer vara när America styr landet tillsammans med Maxon men jag vill inte att det ska hända något mer mellan dem som par, det är perfekt som det är nu. 

Man visste ju hur det skulle sluta men jag var ändå lite orolig när America berättade om Aron för Maxon, att han bara slutade att prata med henne och verkligen inte tänkte gifta sig med henne. Men som tur var blev det ju som det skulle tillslut. Jag gillar ändå hur de tar två steg fram och ett steg bak det känns väldigt trovärdigt. 

Cass har ett sätt att skriva så man blir helt trollbunden tycker jag, Plötsligt har jag läst i två timmar och kan ändå inte sluta, jag liksom måste veta hur det hela kommer att sluta. 

Alltså jag kan sammanfatta denna boken med tre ord, Jag Älskar Den. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: