Bokparadiset

A Grimm warning

Kategori: Middle grade

 
Titel: A Grimm warning
Författare: Chris Colfer
Serie: #3 The land of stories
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 469

Handling: The Brothers Grimm have a warning for the Land of Stories.

Connor Bailey thinks his fairy-tale adventures are behind him - until he discovers a mysterious clue left by the famous Brothers Grimm. With help from his classmate Bree and the outlandish Mother Goose, Conner sets off on a mission across Europe to crack a two-hundred-year-old code.

Meanwhile, Alex Bailey is training to become the next Fairy Godmother... but her attempts at granting wishes never go as planned. Will she ever be truly ready to lead the Fairy Council?

When all signs point to disaster for the Land of Stories, Connor and Alex must join forces with their friends and enemies to save the day. But nothing can prepare them for the coming battle... or for the secret that will change the twins' lives forever.
Alltså OMG måste jag bara säga, jag visste att jag skulle gilla boken men inte älska den så mycket som jag gjorde. Denna kommer absolut vara en av årets bästa böcker! 

Jag gillade att Alex och Connor var åtskilda den första delen av boken, då fick de mer fokus på sig själva. Älskar hela delen när Connor reser runt i Europa, det var definitvt en av de bästa delarna. Sen är boken bara så bra hela tiden! 

Det är spännande (definitivt slutet, kan inte vänta på sista boken) genom hela boken, jag vill bara fortsätta att läsa tills den är slut! Jag älskar verkligen alla karaktärer och Colfer skriver på ett så bra sätt att jag bara sugs in i allt och hela tiden blir jag så förvånad hur skickligt han väver in nya sagor som kraktärer. Han kommer på så fruktansvärt brilijanta saker om alla tex: OBS SPOILER! Törnrosa och alla andra kvinnor kan inte få barn för de har sovit så länge, Rödluvan har en varg som husdjur och en massa mer. SLUT PÅ SPOILER allt är bara så genomtänkt. 

Det enda jag egentligen vill säga om boken är att jag älskar den, älskar hela serien så fruktansvärt mycket! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: