Bokparadiset

SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGERS AWARD

Kategori: Allmänt

Biblioteket nominerade mig till Sisterhood of the World Bloggers Award. Så himla roligt, tack så jättemycket! 

Om man blir nominerad ska man:
  • Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
  • Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
  • Svara på de 10 frågorna som du fått
  • Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor


Mina frågor:

Organiserar du din läsning på något sätt? På Goodreads till exempel.
Ja, jag använder goodreads. Sen brukar jag även skriva listor på olika böcker som jag vill läsa osv men det är mest för att jag gillar listor. 

Vilket är ditt tidigaste läsminne?
Svårt. Men det får ändå bli varje månad när jag fick mina böcker från Go'boken. Älskade alla böcker man fick var alltid så fina, älskar min mamma också för att hon valde att vara med i det! :) 

Finns det någon genre du inte läser?
Deckare, det kan hända att det blir en per år ungefär. 

Vilka författare äger du flest böcker av?
Holly Black, sju av hennes böcker har jag. 

Vilka filmatiseringar av böcker är dina favoriter?
Harry Potter, men det är nog inte för att det är så bra filmatiseringar utan mest för att det är Harry Potter. Men det är fortfarande bra. 

Hur länge har du bokbloggat?
Imorgon blir det tre år. Började oktober 2011.

Vilken bok tyckte du om överraskande mycket?
Själlös av Gail Carriger. Aldrig tänkt att läsa den sen blev det en favoritbok. 

Handlar du helst online eller i bokaffär?
Mest online faktiskt, men försöker handla i bokhandlar också, vill ju inte att de ska försvinna! 

Vilken karaktär från böcker/film/TV skulle du vilja känna i verkliga livet?
Ove från En man som heter Ove

Maratonläser du serier, eller föredrar du att läsa dem under en längre period?
Det blir alltid under en längre period men helst ska det inte gå för lång tid mellan böckerna. 

Vet att det är många som har gjort denna så taggar alla som ännu inte gjort det. Här är dina frågor:

1. Vilken är den bästa tiden på dygnet att läsa? 
2. Hur sorterar du dina böcker i hyllan? 
3. Köper eller lånar du mest böcker?
4. Bästa boken du läst i år?
5. Läser du många serier på en gång eller brukar du hålla dig till några stycken åt gången? 
6. Favorit platsen att läsa?
7. Vilken är din favorit genre? 
8. Läser du om böcker?
9. Vilka är dina favorit inlägg att läsa på andras bloggar? 
10. hur många olästa böcker har du? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: