Bokparadiset

The curios incident of a dog in the night-time -Mark Haddon

Kategori: Contemporary

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: The curious incident of a dog in the night-time
Författare: Mark Haddon
Förlag: Random House
Utgivningsår: 2004
Sidantal: 272

Christopher som är huvudpersonen har asperger. Han har så mycket grejer för sig så man kan inte låta bli att skratta. Dock så tycker jag så synd om honom också, inte på grund av sin diagnos utan att hans föräldrar är som de är. Jag gillar pappan han gör verkligen allt för att Christopher ska ha det bra. Mamman förstår jag dock inte alls. 

Gillar alla bilder som är med i boken och fotnoter. Det gör att det känns ännu mer trovärdigt och det hjälper en verkligen att sätta sig in i berättelsen bättre. 

Jag gillar verkligen den här typen av böcker. Att huvudkaraktärern har någon form av diagnos. Fler böcker av denna typ som jag har läst är Undret, Marcelo i den verkliga världen, Perks of being a wallflower

Kommentarer

  • Tina säger:

    Fick hem denna idag! Tråkigt nog var den trasig, så ska se om jag kan byta den. Ser fram emot att läsa den :)

    Svar: SV: Åh va tråkigt! Men hoppas du får byta den. Så rolig är den hoppas du gillar den :)
    BokParadiset

    2014-10-07 | 15:17:21
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här: