Bokparadiset

City of glass - Cassandra Clare

Kategori: Änglar

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: City of glass
Författare: Casandra Clare
Serie: #3 The mortal instrument
Förlag: Walker books
Utgivningsår: 2009
sidantal: 492

Efter att ha läst City of Ashes var jag inte direkt sugen på fortsättningen. Men så härom dagen föll valet av bok på denna. Tur var väl det för boken är riktigt bra. Även om den är lång så blir jag inte uttråkad av att läsa som i föregående bok. 

Fast jag måste säga att jag inte älskar karaktärerna, i alla fall inte Claire och Jace. Claire tycker jag allid slänger sig in i situationer och inte riktigt tänker på konsekvenser. Jace tycker jag är så himla självupptagen och ska alltid hålla på att spela tuff. Och varför kan de inte bara sluta med deras förhållande?! Såå trött på att läsa om deras bråk hela tiden också! Dock så har Simon verkligen växt i mina ögon, gillar verkligen han som vampyr! 

Tycker det hela slutade väldigt bra och det ska bli spännande att se vad nästa bok kommer att handla om! 

SPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILERSPOILER

Alltså jag visste det, jag visste att de aldrig var syskon det kändes så konstigt! När man läste om det så skrev jag ut; JAG VISSTE DET, hahah. Sen måste jag säga att det var så skönt att Valentin dog. Hoppas bara inte man kommer behöva läsa om deras kärlekstrubbel i kommande böcker.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: