Bokparadiset

Längtans rike - Libba Bray

Kategori: Häxor

 
Titel: Längtans rike
Författare: Libba Bray
Serie: #3 Gemma Doyle
Förlag: B. Wahlstöms
Utgivningsår: 2009
Sidantal: 799

Den här boken är verkligen så himla tjock. Behöver den vara det? Nej jag tycker faktiskt att man hade kunnat korta ner den en del. Det är de 150 sista sidorna som är mest spännande och där de händer mest. 

Men det var härligt att komma tillbaka till Gemmas värld, jag har verkligen börjat gillat dessa karaktärer riktigt mycket. Även om Fee och Ann alltid känns som Gemmas vänner. Det känns tråkgit att inte mer ha något nytt att läsa om dem. Språket är så inbjundande på något sätt så man känner sig hemma direkt när man läser. 

Detta var inte min favorit i serien utan de måste jag säga var bok nummer två som de ofta är i mitt fall. Men jag tycker det var en väldigt bra serieavslutning. allt knöts ihop väldigt bra men slutet chockade mig också. Jag hade verkligen inte väntat mig det slutet. Jag är dock lite tveksam till vad jag tycker om just den stora händelsen. Ni som har läst boken förstår vad jag tänker på. 

I vilket fall som helst har jag verkligen gillat dessa böcker och jag ser framemot att läsa fler böcker av Bray. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: