Bokparadiset

Paganinikontraktet - Lars Kepler

Kategori: Deckare/Thriller

 
Titel: Paganinikontraktet
Författare: Lars Kepler
Serie: -
Förlag: Albert Bonniers förlag
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 566

Handling: En sommarnatt hittas en kvinna död på en stor fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Hennes lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen.
– Hon har drunknat, Joona, säger Nålen.
– Drunknat?
Nålen nickar och ler vibrerande.
– Hon har drunknat ombord på en båt som flyter, säger han.
– Antagligen har någon hittat henne i vattnet och lyft ombord henne.
– Ja, men om jag trodde det så hade jag inte tagit upp din tid, säger Nålen.
Jag älskade Hypnotisören, den var läskig och spännande. Tyvärr tyckte jag inte Paganinikontraktet var riktigt lika bra. Den var inte riktigt så spännande tyckte jag. Det var liksom inte så att man bara spekulerade vilt vad som pågick. 

Deckare är inte den genren jag läser alls mycket av. Jag har inte en aning om Keplers böcker är de bästa av sitt slag eller om det finns någon annan författare man borde läsa istället. Men jag gillar sättet Kepler fångar in olika perspektiv att läsa ifrån som tillslut väver samman allt. Från början förstår man inte speciellt mycket men tillslut faller alla bitar på plats. 

Även om jag inte gillade den här riktigt så mycket som jag hade velat så tror jag att de andra Kepler böckerna kommer vara spännande och läskiga. 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Jag gillar deckare men har inte läst den här serien, men kanske borde ge den ett försök om du gillar den :)

    Svar: sv: Ja första boken var verkligen toppen så absolut värt att prova! :) De är väldigt spännande böcker!
    BokParadiset

    2015-04-21 | 20:52:49
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: