Bokparadiset

Augusti-enkät

Kategori: Listor/Taggar

Fina Alba taggade mig, tack för det :) 

1. De flesta är överens om att sommaren 2015 inte har varit någon höjdare vädermässigt, hittills. En del läser mycket när det regnar, andra sitter mest och trånar efter den där solstolen som inte går att använda. Hur har din lässommar varit? (Hittills, även här, sommaren är ju inte slut ännu.)
Oftast brukar jag läsa som minst på sommaren vilket jag nog även gjort i år. Men då har jag ändå läst mera än föregående år. Så för att jämföra med resten av året har jag läst mindre men jag är ändå läst en hel del. Dock hade jag gärna läst mycket mer. 

2. Nämn tre böcker du bara måste läsa i augusti (gamla eller nya).


3. Vilka nya böcker som kommer i augusti längtar du efter?
Jag har inte sten koll faktiskt men Röd drottning av Victoria Aveyard men mest Eldtronen av Rick Riordan

4. Kräftor eller surströmming. I augusti är det premiär för dessa "delikatesser". Vilket väljer du helst?
Inget av det. 

5. Vilken är den bästa boken du har läst i sommar?
Läst så himla många bra böcker i sommar, men här är några men har läst väldigt många bra.  
 

6. Finns det någon för dig ny författare som du är sugen på att läsa i höst?
Inget som jag har tänkt på. 

7. För många är ju också augusti förknippat med skolstarten. Har du något starkt läsminne från skolåren?
När jag gick i grundskolan hade vi inte speciellt mycket läsning. Dock när jag gick sista året på gymnasiet så fick i en ny lärare och då hade vi obligatorisk läsning. Ni vet hur man alltid tycker det är jättehemskt? Men med henne var det aldrig det för hon valde så himla bra böcker, att faktiskt hela klassen tyckte böckerna var bra. Och då gick jag ändå i en klass med 20 killar som inte tyckte läsning var speciellt kul. 

8. Semestern är kanske slut, men hur gör du för att hålla liv i sommarkänslan lite till?
Tjae augusti är ju en sommarmånad så då behöver jag inte hålla kvar sommarkänslan direkt, men klart när det är fint väder hjälper det ju mycket. Men i år funderar jag om jag inte ska läsa lite sommarböcker även i september för att hålla kvar sommaren lite. 

9. Anta att det börjar komma en hel del höstböcker hem till dig, men du är ju inte färdig med de böcker du planerat att läsa i sommar ännu. Samtidigt vill du kasta dig över nyheterna. Hur prioriterar du?
Jag tar det jag känner för. Vilket troligen blir de nya böckera. Har jag gjort en planering betyder inte det att jag måste följa den, kan ju lästa resten av böckerna nästa år. 

10. Till sist, vilken är höstens allra mest efterlängtade måste-läsa-direkt-bok för dig?
Jag vill gärna säga den illustrerade verisonen av Harry Potter som kommer ut, men den verkar bli väldigt dyr. Men sista boken i raven boy serien ska väl komma ut? 

Eftersom det redan är så många som har gjort denna taggar jag alla som inte har gjort den! 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Eltronen vill jag också läsa! :)

    Svar: sv: tror den kommer vara bra!
    BokParadiset

    2015-08-16 | 23:25:44
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: