Bokparadiset

Sista Percy Jacksonboken

Kategori: Mytologi

 
Titel: Percy Jackson and the olympians
Författare: Rick Riordan
Serie: #5 Percy Jackson
Förlag: Disney Hyperion
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 381

Handling: All year the half-bloods have been preparing for battle against the Titans, knowing the odds are against them. Kronos is stronger than ever, and with every god and half-blood he recruits, his power only grows. 

In this momentous final book in the "New York Times" best-selling series, the prophecy surrounding Percy's sixteenth birthday unfolds. And as the battle for Western civilization rages on the streets of Manhattan, Percy faces a terrifying suspicion that he may be fighting against his own fate.
Ni som har läst Percy Jackson böckerna vet att handlingen är väldigt lika mellan böckerna. Men i den här sista boken sticker verkligen ut. Vilket är tur eftersom det är sista i serien. Det är spännande från sida ett till 381, med andra ord hela boken. Det händer saker precis hela tiden. 

Det här är min favoritbok i serien vilket är kul för jag brukar annars inte gilla sista böckerna riktigt lika mycket som tidigare böcker. Men här gjorde jag väl det just för att boken har ett så högt tempo och den skiljer sig ifrån första böckerna. 

Det är ju inte riktigt slut på Percy ändå, han ska ju vara med i spinoff serien som jag inte riktigt har koll på vad den heter. Men jag har tänkt att läsa den också, Riordan skriver så underhållande böcker. 

starkt. 4.5/5

Kommentarer

  • Alba säger:

    Varsågod, haha. Ser verkligen fram emot att få läsa dina svar!! :) Åh, vill läsa den nu genast faktiskt. Men den är så tjock!? Den verkar i vilket fall vara hur bra som helst. Du får vara min försökskanin och se om den kan tänkas passa mig. Jag har ju gillat/älskat de flesta böcker du rekommenderat till mig ;)

    Ja, jag ska absolut på bokmässan i år! Jag kommer vara där under lördagen och söndagen. Hur är det med dig då? I så fall måste vi definitivt träffas! Haha, det roliga är att jag, några minuter efter att du skrev kommentaren, publicerade ett inlägg om just bokmässan :D <3

    Svar: sv: hahhaha eller hur, men det är ju för att vi typ har samma boksmak!!! Men ja väldigt tjock alltid lite avskräckande... Men åh va roligt 😁 jah kommer vara där iaf lördag så det är klart vi måste ses 😀 Hahha jag kände nog det på mig 😉
    BokParadiset

    2015-08-13 | 11:46:24
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se
  • Alba säger:

    Oj, glömde skriva att det är svaret på din kommentar ;)

    Svar: sv: hahha förstod det 😉
    BokParadiset

    2015-08-13 | 13:37:09
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: