Bokparadiset

Sommarläsningstaggen

Kategori: Allmänt

Fina Alba taggade mig till den här tagen, som jag tänkte sno ändå :)

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Jag hade ju velat läsa alla böcker på min sommartbr men måste jag välja ut fem (räknar inte med någon som jag redan har hunnit läsa) så får det bli: 

 
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Tyvärr måste jag säga: 

 
3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
När jag är hemma hos mina föräldrar är det i hammocken eller i hängmattan. Men snart flyttar jag och då tror jag det blir ute på vår balkong. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Om inte vädret blir bättre blir det väl inomhus, men tror på balkongen faktiskt! Sen kommer jag självklart ligga i sängen och läsa också, läser alltid innan jag somnar. 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
The Duff finns chansen att det blir, men tror att det kommer komma fler pärlor. 

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Här måste jag säga The Duff, så bra var den! Haha tjatar som sjutton om den här boken på instagram också men inte ens skrivit en recension till den än... 

7. Strand eller hängmatta?
Här måste jag säga hängmatta, just för att jag inte gillar att ta med mina böcker till stranden för jag inte vill att de ska bli blöta när man kommer upp från havet.. 

8. Deckare eller roman?
Roman.

9. Favoritgenre?
Får man säga YA? :P Men annars contemporary tror jag! 

10. Tagga 3 andra!
Elina
Anna 
Sandra

Kommentarer

  • Elina säger:

    Kul att du gillade The Duff så mycket! :D
    Jag har för mig att jag gillade Bärnstenskikaren, så bara du kommer in i den går det nog bra att läsa! :)
    Tack för taggen!

    Svar: sv: Ja verkligen ett bra köp av dig 😀 men åh.. då kanske jag bara ska ta tag i den!!! vill ju avsluta serien!
    BokParadiset

    2015-06-25 | 19:20:06
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • snowglitter.blogg.se säger:

    Tack för tagen! Nu finns min uppe-->
    http://snowglitter.blogg.se/2015/june/sommarlasningstaggen.html

    Svar: sv: kul att du gjorde den!!
    BokParadiset

    2015-06-27 | 14:31:45
    Bloggadress: http://snowglitter.blogg.se/
  • Alba - Boklyckan säger:

    Vad kul att du gjorde taggen. Roligt att se dina svar! :) Haha, hade blivit glad om du hade snott den också ;) Håller tummarna för att du kommer gilla Since You've Been Gone, själv älskade jag den <3 Sista riket står också på min TBR för sommaren. Hoppas att vi båda gillar den :) Måste än en gång tacka dig för att du slutligen lyckades övertyga mig till att köpa The Duff. Ser så mycket fram emot att få sätta tänderna i den snarast :D
    Kramar <3

    Svar: sv: åh isf är jag helt säker på att jag också kommer att gilla den!!!
    BokParadiset

    2015-06-28 | 14:54:06
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: