Bokparadiset

The titan's curse - Rick Riordan

Kategori: Middle grade

 
Titel: The titan's curse
Författare: Rick Riordan
Serie: #3 Percy Jackson and the olympians
Förlag: Disney Heperion
Utgivningsår: 2008
Sidantal: 312

Handling: Half Boy. Half God. All Hero. It's not every day you find yourself in combat with a half-lion, half-human. But when you're the son of a Greek God, it happens. And now my friend Annabeth is missing, a Goddess is in chains and only five half-blood heroes can join the quest to defeat the doomsday monster. Oh and guess what. The Oracle has predicted that not all of us will survive...
Jag gillar verkligen Percy Jackson böckerna. De är mysiga, roliga och händelserika. De är väldigt lika varandra men det gör inte så mycket. Det kanske inte är en serie man ska maratonläsa men det är mycket karakträerna som gör böckerna. Jag gillar alla karaktärerna och jag vet inte riktigt vem som är min favorit. Kanske grover och Percy, men jag gillar alla faktiskt. 

I just den här boken så börjar det bli lite större hot mot Olympus och inte bara mot Percy. Även profetsian börjar klarna upp lite tror jag. Jag tycker det ska bli spännande och se hur det går för Percy och gänget men jag kan redan nu ana hur det kommer sluta eftersom det faktiskt finns en spin-off serie. 

Är ni sugen på en roligt och lätsmält bokserie så är detta verkligen att rekomendera! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: