Bokparadiset

Månadssammanfattning Maj

Kategori: Sammanfattning


53. 
The girl who circumnavigated Fairyland in a ship of her own making - Catherynne M.Valente
54. Tjurnatten - Caroline Hurtig
55. Knock out - Markus Zusak
56. Out of sight, out of time - Ally Carter
57. Vargbröder, jagad av klanerna - Michelle Paver
58. På kudde av gräs - Lian Hern
59. Percy Jackson: The battle of labyrinth - Rick Riordan
60. Winger - Andrew Smith 
61. Ensam på mars - Andy Weir
62. Systrar i jeans: Första sommaren - Ann Brashares
63. Systrar i jeans: Andra sommaren - Ann Brashares
64. Systrar i jeans: Tredje sommaren - Ann Brashares
65. The thief - Megan Whalen Turner
66. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks - E.Lockhart
67. När jag vaknar finns du inte - Cat Patrick
68. Forgive me, Leonard Peacock - Matthew Quick
69. Torka aldrig tårar utan handskar; Döden - Jonas Gardell

Antal böcker: 17
Antal svenska/Engelska: 11/6
Antal sidor:  5556 sidor
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 0st 
Påbörjade böcker: -
Författarnas nationaliteter: USA (13) Sverige (2) Australien (1) England (1)
 
Köpta: 12
Rec-ex: 3
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 2
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 1

Mellan böcker i en serie: 6

Avslutade serie: 1
Antal omläsningar: 1

Sammanfattning: Sjukt nöjd med läsningen den här månaden. Det har varit väldig blandad kvalite på böckerna. Några har jag älskat några har varit okej bara. Nästa månad ser jag framemot härliga somriga contemporary! 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Herregud vad mycket du läser tänkte jag, och sen kom jag på att jag bara har läst en bok mindre, haha. Men riktigt bra jobbat :)

    Svar: sv: Jag tänkte precis samma sak när jag såg ditt inlägg!!! Hahha
    BokParadiset

    2015-05-31 | 18:09:14
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se
  • Alba - Boklyckan säger:

    Hur lyckas du?! Hur har du tid till att läsa så mycket? :o Grymt jobbat i alla fall Elin! ;D <3

    Svar: sv: haha vissa dagar läser jag ju väldigt mycket med vissa dagar läser jag bara på kvällen! Men försöker alltid läsa minst en timme på kvällen så blir ju endel lästid! Sen är vi lediga väldigt mycket från skolan också :) Hahha men tack! var själv väldigt nöjd :)
    BokParadiset

    2015-06-01 | 10:08:34
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: