Bokparadiset

Bok som vunnit pris men alltså nej?

Kategori: Contemporary

 
Titel: The shock of the fall
Författare: Nathan File
Serie: -
Förlag: Borough press
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 307
 
Handling: I'll tell you what happened because it will be a good way to introduce my brother. His name's Simon. I think you're going to like him. I really do. But in i couple of pages he'll be dead. And he was never the same after that. 
Man får reda på en väldigt stor grej precis när man börjar läsa boken. Jag själv som läsare fattar ju vad som händer men man får inga detaljer om det fören när det bara är 50 sidor kvar men då är jag inte speciellt intresserad av att veta dem detaljerna, jag blev mest förvånad att man fick veta händelsen för jag trodde det var nedlagt liksom. Så det var väldigt meh för mig och det skulle nog egentligen vara en stor grej.
 
Matt är schizofren (vilket är ett samlingsnamn, men jag vet inte mer specifikt vad han har) det är detta som är stora grejen med boken, men helt ärligt så känns han inte så "sjuk". Alltså han hör ju en röst i huvudet men njae alltså när jag föreställer mig det i huvudet tänker jag det är mer dramatiskt. 
 
Sen hoppar det hela tiden mellan nutid, dåtid och fantasi och jag hänger inte alls med, det kan också bero på att jag inte alls var så fokuserad när jag läste men jag njöt tyvärr inte av läsningen. Vilket var väldigt tråkigt för det känns som om det här borde vara en bok jag gillar supermycket men av någon anledning gör jag inte det. Sånt som jag har nämnt ovanför brukar vara grejer jag kan bortse ifrån och liksom se det bra i en historia, fattar ni?
 
Jag tvivlar inte alls att det finns många människor som älskar den här boken och kommer älska den, för den har trots allt vunnit pris så det är ju inte en dålig bok, den passade bara inte mig tyvärr. Och för er som undrar varför jag läste färdigt den så berodde det på att jag läste den på tåget och det var den enda underhållningen jag hade eftersom jag inte hade något batteri på mobilen.
 
Betyg: 1/5
Boken passade tyvärr inte alls mig.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: