Bokparadiset

Månadssammanfattning Mars

Kategori: Sammanfattning

Det här är även en sammanfattning för Ta kontroll över din bokhylla eftersom jag bara läst hyllvärmare, inte riktigt nöjd med antalet, och höll mig definitivt inte till min TBR haha. Men jag har varit i en supersvacka så att det ens blev så här många böcker är ju imponerande faktiskt! 
 
Det jag är väldigt glad över är att många böcker som jag velat läsa länge men som inte blivit av har jag äntligen läst. Alltså är 7/7 böcker hyllvärmare. :) 
 
 
26. Outtalat - Sarah Rees Brennan
27. Färgen på drömmar - Ruta Sepetys
28. Fripassageraren - Christina Wahlden
29. Ms Marvel; Generation why - G. Willow Wilson, Adrian Alphona & Jacob Wyatt
30. Brisingr - Christopher Paolini
31. Faking it - Cora Carmack
32. Larma, släcka, rädda i Rosengädda - Emma Hamberg
 
Antal böcker: 7
Antal svenska/Engelska: 5/2
Antal sidor:  2611 sidor
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: Dumplin', Shock of the fall och Mississippi
Författarnas nationaliteter: USA (5) Sverige (2) Canada (1) Irland (1) 
 
Köpta: 4
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 2
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 1

Påbörjade serie: 1

Mellan böcker i en serie: 4

Avslutade serie: 
Antal omläsningar: 
 
Favoriter den här månaden: Färgen på drömmar, Brisingar, Faking it och Larma, släcka, rädda i Rosengädda. 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Ser ut som en trevlig hög. Rosengädda-böckerna är jag så sugen på. Har de två första.

    Svar: Sv: Alltså tvåan var sååå himla bra! Läs snart :)
    BokParadiset

    2016-04-01 | 16:48:46
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Jenny H säger:

    Jag läste också bara hyllvärmare, och för en gång skull höll jag mig till min TBR.
    Visst är det skönt att få lästa gamla böcker som stått hur länge som helst!

    Svar: Men åh vad härligt, då lättar boksamvetet lite :)
    BokParadiset

    2016-04-01 | 18:46:32
    Bloggadress: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Tycker det var bra jobbat! Brisingr är ju ingen liten bok precis ;) Jag skulle också behöva ha ett race med bara hyllvärmare men när den dagen kommer.. ja, det vet jag inte!

    Svar: Hahha nä verkligen inte, men hade faktiskt läst typ 150 sidor i den innan mars började :) Hahah ja det skulle jag med behöva, alltså riiiiiktigt gamla böcker då, typ läsa alla de som stått längst i hyllan..
    BokParadiset

    2016-04-02 | 09:26:34
    Bloggadress: http://www.nilmasbokhylla.se
  • veronica säger:

    Du har ju jobbat på riktigt bra:)

    Svar: För att ha varit i en sån himla svacka är jag nöjd!
    BokParadiset

    2016-04-04 | 10:38:28
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogspot.se

Kommentera inlägget här: