Bokparadiset

Stencool brud i serieformat!

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Ms Marvel, Generation why
Författare: G. Willow Wilson, Adrian Alphona & Jacob Wyatt
Serie: #2 Ms Marvel
Förlag: Marvel
Utgivningår: 2015
Sidantal: 136
 
Handling: Who is the Inventor, and what does he want with the all-new Ms. Marvel and all her friends? Maybe Wolverine can help! If Kamala can stop fan-girling out about meeting her favorite super hero, that is. Then, Kamala crosses paths with Inhumanity -- by meeting the royal dog, Lockjaw! But why is Lockjaw really with Kamala? As Ms. Marvel discovers more about her past, the Inventor continues to threaten her future. Kamala bands together with some unlikely heroes to stop the maniacal villain before he does real damage, but has she taken on more than she can handle? And how much longer can Ms. Marvel's life take over Kamala Khan's? Kamala Khan continues to prove why she's the best (and most adorable) new super hero there is!
Jag gillade det första albumet men ändå har det tagit lite tid innan jag plockade upp det andra av någon anledning. 
 
Det jag är lite tveksam till i det här albumet är att de byter tecknarstil lite fram och tillbaka. Egentligen kan jag inte säga att jag avskyr det men jag älskar det inte heller, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Vad jag dock vet är att det gör mig förvirrad, haha. Första funderade jag på om jag bara såg i syne så var tvungen att jämföra en aning. 
 
Men gillar handlingen, det händer mycket vilket jag gillar. Även kul att fler superhjältar kommer in i bilden. Älskar också att Kamala har sån humor. Älskar humorn överlag i hela albumet, så ironiskt och sassy humor vilket jag älskar.
 
Gillar ni comics men forfarande inte läst det här, gör det! Har ni inte läst comics innan men vill börja, läs den här!
 
Betyg: 3.5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: