Bokparadiset

2x Seriealbum!

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: The Cloud searchers
Författare: Kazu Kibuishi
Serie: #3 Amulet
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 199
 
Jag bara älskar den här serien, dock borde jag nog läst om ettan och tvåan för jag kom inte riktigt ihåg allt vad som hände i tvåan. Så när jag ska läsa fyran tror jag faktiskt det får bli en omläsning tror jag allt. 
 
Även om jag älskade det här albumet är det inte mitt favorit. Det hände inte så mycket och när de väl började göra det så slutade det tyvärr. Men jag tror att det kommer bli riktigt spännande i nästa volym med tanke på hur det här slutade. 
 
Betyg: 4.5/5

 
Titel: Anya's ghost
Författare: Vera Brosgol
Serie: -
Förlag: Square Fish
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 221
 
Det här albumet var superpopulärt för flera år sen, men jag läste inte det då för jag var inte riktigt så intresserad av seriealbum då. Men nu var det dessutom inte så dyrt, så jag slog till och det är jag väldigt glad för. 
 
Jag hade ingen aning om handlingen och jag tycker det var bästa sättet att läsa det på. Jag blev överraskad flera gånger av vad som hände. Dessutom gillade jag tecknarstilen riktigt mycket, älskar hur de gjort med färgerna. Det är bara i blå toner och är verkligen supersnyggt. 
 
Jag rekommenderar verkligen det här, och läs det på hösten! Vill ni börja läsa lite seriealbum men inte vet vart ni ska börja är det här en perfekt start! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Amulett serien är verkligen så bra! :)

    Svar: JA! Gillar den verkligen, måste införskaffa fjärde boken..
    BokParadiset

    2016-08-20 | 14:00:07
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se

Kommentera inlägget här: