Bokparadiset

I hate Fairyland

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Madly ever after
Författare: Skottie Young 
Serie: #1 I hate Fairyland
Förlag: Image
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 128
 
Gertrude önskar att få åka till en annan värld, och plötsligt blir önsningen uppfylld. Hon kommer till Fairyland, men när hon väl kommit dit är allt hon vill att åka hem. För att kunna ta sig hem behöver hon hitta nyckeln som öppnar dörren tillbaka till hennes värld. Det tar lite längre tid än vad hon tror. 
 
Sen första gången jag såg det här har jag velat läsa det. Efter att ha suktat efter nya comics och graphic novels så gjorde jag en liten beställningen. Den här var högst på listan, och den gjorde inte mig besviken. 
 
Jag älskar hur färgglatt albumet är, handlingen är så morbid och det är mycket dödande. Men just för att det är så mycket färger blir det inte hemskt och äckligt, bara väldigt morbidt (böjer man morbid så?) 
 
Albumet fick mig att skratta och jag älskade det helt enkelt. Jag kan inte vänta tills jag får läsa volym två, något säger mig att det kommer bli ännu mer galet. 
 
Smakprov på tecknarstilen. 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Anna säger:

    Den här har jag varit vääldigt sugen på de senaste veckorna! Det här är ju verkligen min grej! Älskar allt som är blodigt men humoristiskt ^^ Jag blev glad över att se din postivia recension för jag har inte hört så mycket om den och därför inte vågat beställa den, men nu kommer jag nog göra det! :D

    Svar: Alltså gör det! Jag är typ nästan helt säker på att du kommer älska den! Är verkligen, blodig men med humor. Dessutom är den fruktansvärt fin att titta i :)
    BokParadiset

    2016-08-10 | 19:24:10
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: