Bokparadiset

Månadssammanfattning November

Kategori: Sammanfattning

Jag är så nöjd med den här månadens läsning. Jag trodde inte jag skulle hinna läsa alls många med tanke på allt den här månaden har erbjudit. Jag har jobbat flera dagar i veckan samtidigt som jag haft skola nästan varje dag (som jag dessutom pendlar till). Vi har precis skaffat en valp och dessutom har jag varit i London i fem dagar, där jag inte läst en enda sida. Så med andra ord är jag mer än nöjd!
 
Måste vara första gången flest författare inte kommer ifrån USA, kul! 
 
 
118. The lie tree - Frances Hardinge
119. The woods; The swarm - James Tynion IV
120. Projekt Rosie - Graeme Simsion
121. The son of Neptune - Rick Riordan
122. Rosie effekten - Graeme Simsion
123. Ibland mår jag inte så bra - Therese Lindgren 
124. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
125. Kids of appetite - David Arnold 
126. Glöm mig - Alex Schulman 
127. Veckan före barndbidraget - Elin Johansson & Ellen Ekman 
128. The rithmatist - Brandon Sanderson
 
Antal böcker: 11
Antal svenska/Engelska: 6/5
Antal sidor:  3204 sidor
Antal kortisar (under 200): 3 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: 100 bad girls.... Unhinged och Stark som en björn, snabbt som en örn. 
Författarnas nationaliteter: Sverige (5) USA (4)  Nya Zeeland (2) England (1) 
 
Köpta: 7
Bokklubbsbok: 2
Rec-ex: 1
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 2

Mellan böcker i en serie: 3 
(Känns som om det kommer fler böcker om Don Tillman) 
Avslutade serie: 
Antal omläsningar: 1
Favoriter den här månaden: The Rithmatist, The son of Neptune, Rosie-effekten. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: