Bokparadiset

Mörk ängel 2

Kategori: Fantasy

 
Titel: Blod och stjärnstoft
Författare: Laini Taylor
Serie: #2 Önskemånglarensdotter
Förlag: Bazar
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 461
 
Första gången jag läste den här tror jag att jag stressade lite väl mycket. Jag kom inte ihåg alls mycket ifrån boken, typ bara händelserna i stora drag. Med tanke på att jag stressade så är det inte konstigt at boken fick en fyra i betyg. 
 
Jag älskar verkligen Laini Taylors språk, det är väldigt poetiskt och vackert. Det är lätt att leva sig in i historien, oftast är det Karou eller Akivas PoV men i vissa kapitel väver hon in någon av bikaraktärerna vilket jag älskar. Sen älskar jag hela den här världen med Kimärer och änglar, kriget och kärleken. Det är mycket tanke bakom allt! En scen SPOILER som jag hade väldigt svårt för första gången när jag läste och likadant nu, när Karou håller på att bli våldtagen. När jag läser så känner jag verkligen hennes panik och jag kan inte sitta still... Sen hade jag glömt hur boken fortsatte efter händelsen och jag blev så förvånad precis som första gången! SLUT PÅ SPOILER
 
Jag älskar Karou och Akiva tillsammans så jag hoppas på mer kärlek i sista boken. Jag är så sjukt taggad på att börja läsa den och se hur allt kommer sluta. Kommer det bli fred? Och änglarna på andra sidan jorden är ju sjukt spännande! 
 
Betyg: 5/5
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Har också läst den här precis men för första gången. Gillade den också mycket och ska nog läsa sista delen under julledigheten.

    Svar: Älskar den här serien, hoppas du gillar sista boken!
    BokParadiset

    2016-12-15 | 17:45:21
    Bloggadress: http://sarasbokblog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: