Bokparadiset

Nimona

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Nimona
Författare: Noelle Stevenson
Serie: -
Förlag: Harper Teen
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 266
 
Handling: Nimona is an impulsive young shapeshifter with a knack for villainy. Lord Ballister Blackheart is a villain with a vendetta. As sidekick and supervillain, Nimona and Lord Blackheart are about to wreak some serious havoc.Their mission: prove to the kingdom that Sir Ambrosius Goldenloin and his buddies at the Institution of Law Enforcement and Heroics aren't the heroes everyone thinks they are. But as small acts of mischief escalate into a vicious battle, Lord Blackheart realizes that Nimona's powers are as murky and mysterious as her past. And her unpredictable wild side might be more dangerous than he is willing to admit.
Jag gillar verkligen hur Nimona är och hur hon ser ut. Hon är inte som normen utan istället har hon en cool frisyr, är lite större kroppsmässigt och dessutom är hon helt morbid. Trots det så är hon inte min favorit karaktär för det här Lord Blackheart. Han är den onda men ändå så är han inte det, intressant hur saker kan vara under ytan. Älskar vänskapen i seriealbumet och det är de det är fokus på. Älskar när det är en riktigt bra vänskap med i böcker, och i detta fallet seriealbum.
 
Det jag oftast har lite problem med seriealbum är att man inte riktigt blir tillfredställt med historien, med det blir jag här. Det är en början, en mitt och helt avslut. Tycker allt knöts ihop väldigt fantastiskt. 
 
Anledningen till att den inte får en femma är tecknarstilen faktiskt. Det är inte min favorit stil, men den växer under tiden man läser. Men texten är så himla liten i boken, haha låter som en gamling, men alvarligt jag fick anstränga mig för att kunna läsa allt. Trots det är jag ändå nyfiken på att kolla in Stevensons andra album. 
 
Hur tecknarsilen är, ser nu att bilden är suddig. 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: