Bokparadiset

timeless

Kategori: Fantasy

 
Titel: Timless
Författare: Gail Carriger
Serie: #5 Parasol protectorate
Förlag: Orbit
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 409
 
Handling: Alexia Tarabotti, Lady Maccon, has settled into domestic bliss. Of course, being Alexia, such bliss involves integrating werewolves into London High society, living in a vampire's second best closet, and coping with a precocious toddler who is prone to turning supernatural willy-nilly. 
Until, that is, she receives a summons that cannot be ignored. With husband, child, and Tunstells in tow, Alexia boards a steamer to cross the Mediterranean. But Egypt may hold more mysteries than even the indomitable Lady Maccon can handle. What does the vampire Queen of the Alexandria Hive really want from her? Why is the God-Breaker Plague suddenly expanding? And how has Ivy Tunstell suddenly become the most popular actress in all the British Empire?
Jag har ju älskat de tidigare böckerna (okej fyran var lite seg) och Timeless är inget undantag, jag njöt under hela läsningen. Boken är så rolig, sorglig och det vilar ett mysterium över den här boken precis som tidigare böcker. Jag är så ledsen att serien är slut men det finns ju två(?) companion serier till nu som jag har tänkt att läsa.
 
Alexia och Lord Maccon är ju ett av mina favoritpar, de är perfekta för varandra. Jag älskar att läsa om dem ihop! Dessutom gillar jag sidokaraktärerna också, självklart Prudence men också hela varulvsflocken, Lord Accaldama(?). 
 
Dessutom älskar jag handlingen, det är spännande och den här serien är liksom inte lik någon annan jag läst. Kan ju också bero på att det är urban fantasy med steampunk i. Men att den här utspelar sig i Egypten gillar jag verkligen. 
 
Jag älskar den här boken och serien och har egentligen inte så mycket mer att säga än det. Ni borde läsa serien om ni inte påbörjat det än! 

Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Hanneles bokparadis säger:

    läst Själslös och gillade den.

    Svar: sv: läs resten av serien också, så bra!
    BokParadiset

    2016-02-21 | 21:43:14
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.se
  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Funderar på att börja med den här serien, den verkar ju riktigt bra :)

    Svar: sv: Den är såååå bra! Första boken är helt fantastisk!!!!
    BokParadiset

    2016-02-22 | 09:42:51
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Bokhuset säger:

    Älskar Alexia och omslagen är ju fantastiska. :-)

    Svar: Håller med dig!
    BokParadiset

    2016-02-22 | 10:42:58
    Bloggadress: http://bokhuset.ax/

Kommentera inlägget här: