Bokparadiset

Årets första faktabok är utläst.

Kategori: Fakta

 
Titel: Tio strategier som ger och genomskådar makt
Författare: Elaine Eksvärd
Serie: -
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 281

Makt är något som verkligen intresserar mig vilket såklart var andledningen till att jag plockade upp den här!
 
Mitt favorit kapitel är det om kunskapsmakt men det kan också bero på att det är den typen av makt jag mest hört om. Men jag har lärt mig väldigt mycket om massa olika strategier nu också. Tycker alla tio strategierna är väldigt intressant och det får en verkligen att tänka efter när man själv blivit utsatt för alla olika maktmedel och hur man ska agera utifrån vissa sitatutioer i fortsättningen.   
 
Makt är ett ämne som verkligen intresserar mig vilket också gjorde att jag gillade boken. Hon tar upp exemplet som är lätta och förstår och väldigt on point. Har läst att vissa tycker hon tar upp för mycket politiska exempel vilket inte gör något för mig, jag gillar politik och det används ju väldigt mycket makt inom det området också. 
 
Jag hoppas jag blir mer maktmedveten av den här boken, vilket jag faktiskt tror. Jag har ju läst den här boken under väldig lång tid så jag vet en del saker jag har upptäckt. Även hur jag själv kan göra så jag får makt. Speciellt när jag ska löneförhandla i framtiden, haha! 
 
Gillar ni makt och vill veta mer om det skulle jag verkligen rekommendera den här boken. Jag tror absolut att jag kommer titta in fler av Elaine böcker.  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: