Bokparadiset

En typisk mellanbok...

Kategori: Älvor

 
Titel: Wild
Författare: Aprilynne Pike
Serie: #3 Wings
Förlag: Harper Collins
Utginingsår: 2011
Sidantal: 446
 
Handling:  On the first day of Laurel's senior year there are two new arrivals. Tamani -- the electrifying faerie with whom she shares an undeniable connection -- appears, posing as a foreign exchange student. And even more disturbing is another foreign exchange student named Yuki whom Laurel quickly realises is a faerie, though the new girl doesn't seem to have any idea who or what she really is. Laurel is determined to figure out how Yuki fits into the picture, and what connection she may have to the ever-increasing threats to her family and Avalon.
 
Meanwhile, Laurel struggles to maintain a balance between her human boyfriend David and Tamani, with whom she shares a passionate past. But balancing two worlds is becoming more and more complicated. When the threat to Avalon grows ever stronger, Laurel's illusion of control of the situation shatters and she must confront a danger even greater than the trolls.
Första och andra boken gillade jag mycket (som jag kommer ihåg i alla fall) men den här blev jag väldigt besviken på.. Tempot var väldigt lågt och det mest spännande hände de sista sidorna som en cliffhanger till sista boken så det var riktigt tråkigt.
 
Dessutom känns det som en typisk mellanbok, tror inte det hade gjort någon skillnad om hon skippat den här boken. Det enda som händer är kärleksdrama mellan Laurel, Tam och David, vilket blir väldigt uttjatat eftersom detta pågått i de två första böckerna också. Jag är lag Tam, gillar inte David alls faktiskt.. 
 
Okej nu låter allt väldigt negativt och det var den inte, den fick ändå 3/5 stjärnor. Jag gillade att vara tillbaka i världen och se hur Laurel utvecklas. Allt som är relaterat till Avalon (alltså älvsamhället) gillar jag. Sen måste jag säga att jag älskar omslagen till den här serien, och formatet på boken, den är lite högre än en svensk pocket och sen en bit bredare än en pocketbok. Får se vad jag tycker om sista boken nu, får hoppas att det bara var den här boken som hade en liten dipp, enligt mig alltså. 
 
Betyg: 3/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: