Bokparadiset

Handen på hjärtat!

Kategori: Listor/Taggar

Vet att jättemånga gjorde den här för ett tag sen, tänkte göra den då men helt glömt. Sen gjorde Nelly den nu så då passade jag på också! Detta är faktiskt en av de roligare tagen som finns enligt mig :) 

Vilken bok inte bara ogillar du, utan är arg på eller blir orimligt provocerad av?
Allegiant av Veronica Roth, förstörde hela serien och jag kan aldrig komma över den boken alltså.
 
Vilken författare har du dömt ut utan att ha läst?
Dömt ut och dömt ut vet jag inte om jag gjort. Men det finns ju massor av böcker jag inte är intresserad av att plocka upp pga jag är inte intresserad av genren. Möjligvis har jag dömt ut biografer av personer som jag inte gillar. 

Vilka böcker säger du att du har läst fastän du inte gjort det?
Det finns nog inte faktiskt.  

Pest eller kolera: En av dessa serier ska bli obligatorisk läsning för alla i hela världen – du har makten att bestämma vilken. Du får inte säga ingen. Motivera ditt val. Alternativen är: Twilight och The Mortal Instruments.
Jag försöker fortfarande tragla mig igenom The Mortal Instruments och har fortfarande inte läst femte boken. Twilight älskade jag när jag läste dem så det får bli Twilight!

Hur många olästa recex har du?
Vet inte exakt men ett tiotal kanske, de flesta är nog dock sådana jag inte bett om själv utan fått hemskickade ändå, men de kommer bli lästa någon gång :) 

Hur många böcker har du i bokhyllan som du tror att du – HANDEN PÅ HJÄRTAT, GLÖM INTE DET! – aldrig kommer läsa?
Jag försöker rensa ut när jag känner att jag inte är intresserad av en bok mer, men jag hoppas med handen på hjärtat att jag ska hinna läsa alla böcker jag äger! 

Vad har du för litterära pet peeves?
Precis som många andra hatar jag när förlag byter omslag mitt i en serie. När förlag har börjat översätta en serie men slutar mitt i. När det finns som klistermärken på omslag, fast det är inte ett klistermärke så det går inte att ta bort. När böcker jämförs med andra böcker.
 
Finns det något som gör att du inte ger en blogg en chans?
Om det är inriktad med recensioner i en genre jag inte läser. Och om en blogg har svart bakgrund, jag klarar inte av att läsa då. 

Vilken typ av blogginlägg markerar du som lästa i Bloglovin utan att kolla två gånger på?
Det finns en del inlägg som jag inte läser, en smakbit på söndag, top ten tuesday, jerkan, vissa tagar som alla gjort tillslut, recensioner på böcker jag inte är intresserad av. 

När vill du skriva arga kommentarer till folk?
Ibland när folk svarar på kommentarer som antingen jag kommenterat eller någon annan så kan bloggaren svara så himla drygt, då blir jag irriterad. Ibland kan det säkert dock bero på att det bara låter så för det är skrivspråk. 

Kommentarer

  • Elvira säger:

    Haha känner verkligen igen det där med att det känns som om bloggaren svarar superdrygt - men det är ju antagligen som du säger, för att det är skriftspråk :)

    Gud vad alla verkar vara bra på att göra sig av med böcker förresten och inte ha några olästa rec-ex ... känner att jag verkligen måste skärpa mig på den fronten!

    Svar: Åh jag trodde jag var ensam om att tycka det, haha!
    Hahaha såg att du hade ett par stycken ;) Du kanske får köra en månad där du bara läser rec-ex :)
    BokParadiset

    2016-06-21 | 11:36:12
    Bloggadress: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com

Kommentera inlägget här: