Bokparadiset

Månadssammanfattning Maj

Kategori: Sammanfattning

Så himla glad över att jag hann läsa om de tre första böckerna i The Raven cykle, planerade bara att läsa om första boken men den var så sjukt bra så jag bara fortsatte läsa böckerna. Hade det inte varit för att jag glömt tredje boken i Göteborg så hade jag hunnit avsluta serien, men det får bli i Juni istället. Väldigt glad över att jag läst så mycket och att jag haft sån läslust. Hoppas på att sommaren kommer bli lika fylld med läsande, men med tanke på att jag ska jobba i sommar (mycket mer tid än vad jag går i skolan) så lär de nog bli lite mindre.. 
 
 
45. A thousand nights - E.K Johnston
46. Det är något som inte stämmer - Martina Haag
47. Mycket mer än så - Sarah Dessen
48. De odödligas sång - Julie Kagawa
49. Vårjakt i Rosengädda - Emma Hamberg
50. The Raven boys - Maggie Stiefvater
51. Ten thousand skies above you - Claudia Grey
52. Anya's ghost - Vera Brosgol
53. The crown - Kiera Cass
54. The Dream thieves - Maggie Stiefvater
55. Wild - Aprilynne Pikes
56. Because of Low - Abbi Glines
57. Blue Lily, Lily blue - Maggie Stiefvater
 
Antal böcker: 13
Antal svenska/Engelska: 4/9
Antal sidor:  4638 sidor
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 0st 
Påbörjade böcker: Animalium
Författarnas nationaliteter: USA (9) Sverige (2) Kanada (1)  Ryssland (1)
 
Köpta: 11
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 1
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 0

Mellan böcker i en serie: 4 
(Tror nämligen inte att det var sista boken i Rosengädda serien)
Avslutade serie: 2
Antal omläsningar: 3
 
Favoriter den här månaden: The raven boys serien, Vårjakt i Rosengädda, Ten thousands skies above you, Mycket mer än så, The Crown. 

Kommentarer

  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Åh vilken härlig läsmånad du har haft! :)

    Svar: Ja verkligen, läst såå mycket bra böcker! :)
    BokParadiset

    2016-06-02 | 10:51:42
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Lena säger:

    Oj, det var en rejäl hög.

    Svar: Ja det trodde jag inte i början av månaden!
    BokParadiset

    2016-06-03 | 11:29:50
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: