Bokparadiset

Sea Breeze x2

Kategori: Contemporary

 
Titel: Breathe
Författare: Abbi Glines
Serie: #1 Sea Breeze
Förlag: Simon Pulse 
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 333
 
Handling: Sadie White's summer job isn't going to be on the beach life-guarding or working at rental booths like most kids her age. With her single mother's increasing pregnancy and refusal to work, Sadie has to take over her mother's job as a domestic servant for one of the wealthy summer families on a nearby island.

When the family arrives at their summer getaway, Sadie is surprised to learn that the owner of the house is Jax Stone, one of the hottest teen rockers in the world. If Sadie hadn't spent her life raising her mother and taking care of the house she might have been normal enough to be excited about working for a rock star.

Even though Sadie isn't impressed by Jax's fame, he is drawn to her. Everything about Sadie fascinates Jax but he fights his attraction. Relationships never work in his world and as badly as he wants Sadie, he believes she deserves more. By the end of the summer, Jax discovers he can't breathe without Sadie.

Det här är en typisk somrig contemporary som går så himla snabbt att läsa och man blir liksom tillfredsställd med boken. Det är kanske inte det mest imponerande handlingen men det är precis sådana här böcker jag behöver ibland. 
 
Sadie börjar jobba för en världskänd artist, Jax (typ likanade Justin Beiber) som hon såklart faller för, men sen finns det också Marcus som hon gillar. Dessutom har hon det riktigt trassligt med hennes mamma som är gravid och Sadie måste försörja dem. Som ni hör är det ganska så förutsägbart men det gör mig ingenting. Jag gillar karaktärerna det kanske inte är någon som jag faller för och älskar men de är helt okej. Dock gillar jag inte Marcus..
 
Visst stör jag mig på att det är ganska så steriotypiskt men det visste jag nog redan innan att det skulle vara. Så visst tänker jag på det i vissa scener, fast vid vissa tillfällen är det inte alls så, Sadie är ändå väldigt självständig och står upp för sig själv. Den första boken i den här serien är YA och resten är NA (New adult) och vill man börja läsa mer NA så är det här en bra början, jag flög igenom första boken och sådana är böcker är verkligen mitt guilty pleasure.
 
Betyg: 4/5

 
Titel: Because of Low
Författare: Abbi Glines
Serie: #2 Sea Breeze
Förlag: Simon Pulse 
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 333
 
Handling: Playboy Cage owns the apartment, and he hosts a revolving door of people, in and out, at all times. Most of them are long-legged hot girls who are never there more than a night or two. When Cage’s new roommate, Marcus, enters the picture, he’s just looking to nurse a broken heart. But there’s one particular semi-frequent regular who catches his eye.

Willow—“Low”—is the one Cage wants to marry. But the two of them are night and day, and Marcus can’t see how Low puts up with all of Cage’s womanizing. What she really needs is a real man....like good-looking and sensible Marcus. But that’s going to get real complicated and real messy—real fast.
Innan jag påbörjade den här boken fick jag reda på att den skulle handla om Marcus (det är en serien men man kan läsa dem fristående, varje bok handlar om en annan karaktär). Vilket jag tyckte kändes sådär, men när jag började läsa kände jag inte alls att jag ogillade honom som i första boken. Här blir man dessutom introducerat till Cage, någon som jag inte gillade speciellt mycket heller och gissa vem nästa bok kommer handla om. Dock så tror jag att Abbi Glines har byggt upp serien på det här sättet så jag tror ändå jag kommer gillar näsa bok också. 
 
Handlingen i den här boken är dock ändå spännande. När man får reda på en grej så fattar man en annan grej (hahah låter så komplicerat men vill inte avslöja något) och då kan man inte sluta läsa för man måste få reda på hur allt slutar. 
 
Eftersom det här är en NA bok så förekommer det mer sexuella scener, och jag måste säga att vissa scener är så sjukt awkward så jag liksom skämdes för att läsa, i alla fall en scen var riktigt pinsam. Men precis som med första boken flög jag mig igenom den här och det fälldes ett par tårar faktiskt. Fick ut det av boken som jag ville! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: