Bokparadiset

En lista

Kategori: Listor/Taggar

Jag har varit lite ute ur bokvärlden men så idag började jag gå igenom alla bloggar jag läser och sett såååå många göra den här listan. Jag tycker det var väldigt roligt att läsa andras svar så tänkte därför göra den själv! Det är alltså Ärliga listan jag snackar om, men har ingen aning om vem som gjort den! 
 
NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

Jag är en person som gråter åt allt och inget, men sist var i lördags när jag och Mauritz var på bio och såg How to be singel. Det må vara en komedi men hade många sorgliga partier! 

TRE SAKER DU AVSKYR

xSlask och snö (OBS undantag är när det är julhelg, då ska det vara snö men bara tre dagar om året tack!)
x Behöva gå upp tidigt på morgonen.
x Att vara blöt förutom när man badar i pool eller hav. Men typ när man duschar, hatar det. 

HUR VAR DU I SKOLAN?

Har alltid haft lätt för skolan utan att anstränga mig vilket gjorde att jag aldrig pluggade men klarade mig väldigt bra ändå. Har väl alltid tyckt att det är kul att lära mig men inte att göra något extra på fritiden. Var väldigt tyst fram till mellanstadiet efter det var jag alltid den som satt och pratade på lektionerna. 

VAD BLIR DU STRESSAD AV?

Det är inget mycket som stressar mig, jag behöver stressa för att få saker gjorda. 

TRE SAKER DU ÄLSKAR:

x Mina nära och kära framför allt Mauritz och min systerson <3 Jag har nog inte sagt det men jag blev moster i september. Det bästa som hänt mig typ. 
x Sommaren
x Choklad

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?

Åh sånt här är alltid svårt. Men uttåtriktad, snäll, pratglad och roligt. 

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
 
Väldig pratig, snäll, besatt (blir helt besatt av saker men sen svalnar det lika fort som det uppkommit, den här bloggen är ett resultat av det dock det enda som varat längre än en vecka) men också rolig. 


EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:

Att göra nya saker själv! Att pröva nya saker är typ det värsta jag vet i alla fall när jag ska göra det själv. Typ gå till ett gym jag aldrig varit på eller när man ska iväg på annan aktivitet som man aldrig gjort. Får så ont i magen av det. 

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?

Finns inget speciellt tillfälle utan ibland gör jag bara det. Kan vara när jag är nyvaken i min vita morgonrock eller så kan det vara när man har gjort sig fin. Men precis vid samma tillfällen kan jag känna mig som den fulaste på jorden.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?

Jag gråter ungefär lika mycket som jag skrattar, men sist var nog innan idag i skolan. :)

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?

Oj, allt? Jag funderar väldigt mycket på saker som skulle kunna hända och kan verkligen sitta och gråta över det som om det har hänt. Vad man ska äta är också något som tar upp mycket av mina tankar. 

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:

x Mörkret vilket även hänger ihop med att gå ner i en källare på kvällen eller ett pakeringshus. 
x Att vara ensam (och då menar jag för resten av livet, alltså att jag inte har NÅGON) 
x Spindlar

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:

Typ yrken som kan göra att man gråter när man egentligen ska vara den starka och stöttande, typ begravningsentreprenör, jobba på sjukhus, psykolog.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Yrken där man jobbar med människor eller inom service typ butik, lärare (hoppas jag på), barnpassning. 

Kommentarer

  • Elina säger:

    haha väldigt många saker jag kände igen mig själv på!! bla att vara ensam-punkten och pinsamgrejen!

    Svar: Åh vad kul att höra :) Pröva nya grejer är HEMSKT!
    BokParadiset

    2016-03-07 | 21:02:12
    Bloggadress: http://nouw.com/elinajohansson
  • Anna säger:

    Åh, en till som är mörkrädd! Jag med :(

    Svar: Det är verkligen det värsta, hatar det!
    BokParadiset

    2016-03-07 | 21:17:13
    Bloggadress: http://www.saganomsagorna.se
  • liza säger:

    Åh jag känner också igen mig på många punkter ! Jag kan få en mindre panikkänsla av att bli våt, gråter också åt allt, är som du kallar det besatt och håller med om att mat är en viktig sak att fundera på :')

    Svar: Åh vad härligt att höra att jag inte är ensam, haha!
    BokParadiset

    2016-03-07 | 22:37:04
    Bloggadress: http://iregnet.blogspot.fi
  • Lion´s Library säger:

    Vad roligt att få bli moster! :)

    Svar: Så FANTASTISK är det! :)
    BokParadiset

    2016-03-08 | 12:00:50
    Bloggadress: http://lionslibrary.blogspot.com

Kommentera inlägget här: