Bokparadiset

Boken där tjejen dör

Kategori: Contemporary

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Titel: Jag och Earl och tjejen som dör 
Författare: Jesse Andrews
Serie: -
Förlag: B.Wahlströms
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 280
 
Handling: 
Alltså den här boken gör en så förvirrad, det fanns stunder som jag verkligen gillade och sen fanns det stunder som jag inte gillade så mycket. 
 
Många har sagt att den här boken är väldigt rolig på ett deprimerande sätt, men jag tyckte nog inte det. Alltså man vet ju redan från början vad som ska hända och humorn är inte riktigt min typ. Sen kan jag tänka mig att yngre människor skulle tycka den är rolig men då vet jag inte om dödsdelen känns så bra. 
 
Jag gillar att man får följa en manlig huvudkaraktär. Vad jag  gillar med Greg är att han är så brutalt ärlig. Att han liksom egentligen inte är ledsen och faktiskt inte bry sig, ofta läser man om hur man ska vara och känna och att det finns ett rätt och fel i hur man känner men Greg är så brutalt ärlig, hur hemskt det än är. Sen gillar jag också att boken är upplagt som ett filmmanus. 
 
Betyg: 3/5
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Den boken har jag varit lite sugen på ett tag.

    Svar: Den var väldigt snabb läst!
    BokParadiset

    2016-05-04 | 14:26:05
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Tina säger:

    Ge filmen en chans om du inte har sett den. Gillade den mycket mer än boken :)

    Svar: Ja filmen måste jag såklart se, frågan är bara när.... Får prioritera den!
    BokParadiset

    2016-05-04 | 16:02:21
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se
  • Anna Maja säger:

    Jag läste också nyss den här boken och var lite kluven till den. Men jag gillade att den handlade om ett allvarligt ämne utan att vara allvarlig. Och tyckte humorn var rätt rolig ibland faktiskt :)

    Svar: Ja det håller jag med om, att det är uppfriskande med en bok som har ett jobbigt ämne men som behandlar det på ett lättsamt sätt!
    BokParadiset

    2016-05-04 | 19:06:08
    Bloggadress: http://littermentart.blogspot.se

Kommentera inlägget här: