Bokparadiset

Sista striden är här..

Kategori: vampyrer

Sista boken i en serie så spoilers kan förekomma.
 
Titel: De odödligas sång
Författare: Julie Kagawa
Serie: #3 Edens blod
Förlag: HarperCollinsNordic
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 392
 
Handling: Den sista jakten har börjat. Hämden är hennes. 
I en värld som ligger i ruiner, där inget liv är heligt och där lojaliteter bryts utan en blinkning, ställs Allison Sekemoto inför ett dilemma. För om hon lyckas övervinna den psykopatiska vampyren Sarren är triumfen kortvarig. Konsekvenserna är en evighet i ensamhet.. 
Sista striden är här. Hur ska det gå? Hela serien har ju ändå varit lite mörk så jag tänkte att det nääästan kunde gå precis hur som helst. Det slutade inte riktigt som jag trodde, fast det var positivt! Dock måste jag säga hade nog gillat den mer om jag läst den under vampyr-eran nu är det liksom lite tröttsamt med vampyrer och jag har tyvärr tröttnat på att läsa om det. Dock ska man inte förminska att det är en riktigt bra serie och handlingen är riktigt genomtänkt! 
 
Schakalen är fortfarande min favoritkaraktär, eftersom han är den mest intressanta enligt mig. Man vet liksom inte vart man har han och han är både roligt och retlig mot Allie. 
 
Men gillade slutet och det var riktigt spännande. Till och med ett par tårar fälldes. Tycker boken knöt ihop serien riktigt bra, inte lösa trådar och slutet kändes liksom ''trovärdig". Men jag är riktigt sugen på att börja läsa hennes senaste serie om drakar, och tur för mig så har jag den boken hemma! 
 
Tack till HarperCollinsNordic för rec-exet!
 
Betyg: 3/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: